بهارین نوشت: آئودی ماشین رویایی دهه 30 را احیا کرد. خودرویی که می توان آن را پدربزرگ پورشه 911، آئودی R8 و مک لارن F1 دانست!
در دهه 1930، زمانی که جهان در آستانه جنگ قرار داشت، گروهی از مهندسان جسور آئودی، تایپ 52 Schnellsportwagen را طراحی کردند، خودرویی 16 سیلندر با موتور وسط که چندین دهه از زمان خود جلوتر بود. این خودروی آیرودینامیک با موتور 4.4 لیتری 200 اسب بخار قدرت و 322 پوند فوت گشتاور، شگفتی دوران قبل از جنگ بود.
راننده وسط نشست (مانند مک لارن F1 که بیش از 60 سال بعد معرفی شد) و دو سرنشین در دو طرف نشستند. حداکثر سرعت 125 مایل در ساعت (در دنده پنجم) و شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت در حدود 8.5 ثانیه بود که در آن زمان غیرقابل شنیدن بود.
متأسفانه واقعیت های آلمان در دهه 1930 مانع از آن شد که این پروژه جاه طلبانه از مرحله طراحی فراتر رود. حتی اکنون، با گذشت بیش از 90 سال، آئودی تایپ 52 را با جزئیات دقیق به زندگی بازگردانده است.
این خودروی تک سرنشین با طول بیش از 5 متر، فاصله بین دو محور بلند و بدنه نقره ای خیره کننده، منظره ای خیره کننده است. هر قسمت به دقت و مطابق با مشخصات سال 1934 ساخته شده است، از پانل های پرچ شده به سبک هواپیما گرفته تا کابین سه نفره با محوریت راننده. تنها تغییر موتور آن است که یک موتور 6 لیتری 16 سیلندر با سوخت متانول با قدرت 520 اسب بخار کار می کند.
تایپ 52 بیش از یک بازسازی تاریخی، پنجره ای به دنیای جایگزین عملکرد قبل از جنگ است. دنیایی که جسورانهترین دیدگاههای مهندسی آئودی به راه میافتد – و زبان طراحی فعلی آئودی و مدلهای با کارایی بالا را پیشبینی میکند.
برای تطبیق موتور و شاسی جدید، آئودی مجبور شد ابعاد را افزایش دهد. تایپ 52 دارای فاصله بین دو محور 3314 میلی متر و وزن 1450 کیلوگرم است. وزن نسخه اصلی 1300 کیلوگرم است.
ettelaat به نقل از بهارین