آیا زردچوبه جایگزین خوبی برای قرص قند است؟

تبلیغات بنری


بر اساس اطلاعات موجود در اینترنت که توسط MSN گزارش شده است، به گفته کارشناسان تغذیه، شکی نیست که زردچوبه برای کنترل سطح گلوکز خون مفید است، اما نمی توان از آن به جای قرص های قند استفاده کرد. زردچوبه حاوی کورکومین است که دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی و ضد میکروبی است و به بهبود سطح قند خون کمک می کند.

یکی دیگر از فواید زردچوبه این است که اثرات محافظتی بر قلب، کلیه ها و کبد دارد و از آنها در برابر بیماری های مرتبط محافظت می کند. شواهد علمی نشان می دهد که زردچوبه می تواند به بیماران دیابتی کمک کند. بر اساس تحقیقات، زردچوبه می تواند به کنترل سطح قند خون، بهبود حساسیت به گلوکز و کاهش وزن کمک کند، اما نمی تواند به طور کامل جایگزین غلات برای دیابتی ها شود.

زردچوبه گیاهی گلدار از خانواده زنجبیل است.

پودر زردچوبه زرد تیره و گاهی روشن است و یکی از پرمصرف ترین ادویه هاست. وطن اصلی این گیاه هند است و قسمت اصلی ادویه کاری معروف را تشکیل می دهد.

این گیاه یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها محسوب می شود و باعث کاهش التهاب در بدن، ترمیم پوست و بهبود حواس شناختی (حافظه) می شود. از آنجایی که زردچوبه سرشار از ترکیب شیمیایی به نام کورکومین است، مقاومت به انسولین را در بیماران دیابتی بهبود می بخشد، انسولین اضافی خون را خنثی می کند و در نتیجه از خستگی ناشی از کاهش گلوکز خون و کاهش اشتها و وزن جلوگیری می کند.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *