مدیرعامل شرکت فرودگاهی حضرت امام (ره) با بیان اینکه بیش از 10 سال است که بیش از 20 فروند هواپیمای متروکه و از رده خارج شده در فرودگاه حضرت امام (ره) پارک شده است، گفت: اگر شرکت های هواپیمایی نسبت به اسقاط این هواپیماها و فروش آنها به عنوان ضایعات اقدام نکنند پول پارکینگ گران می شود.
به گزارش ایلنا، سعید جلبری درباره توقف چندین ساله هواپیماهای فرسوده و بعضا فرسوده در فرودگاه امام خمینی (ره) که چهره نامطلوبی برای ناوگان و فرودگاه ایجاد کرده است، گفت: تعدادی از هواپیماهای ورودی به فرودگاه حضرت امام (ره) در محل پارک شده اند. فرودگاه آشیانه های خطوط هوایی دیده می شوند، تعمیر می شوند، هواپیماهای بازنشسته دائمی نیستند و پس از تعمیر به خط پرواز بازمی گردند.
وی ادامه داد: اما پس از طی مسافتی، تعدادی هواپیما در ایستگاه رادار فرودگاه حضرت امام (ره) پارک شده و تعدادی از آنها باید دفع شوند، به همین دلیل از سازمان هواپیمایی سوال کردیم و به شرکتها تایید کردیم که این هواپیماها خارج هستند. خدمات برای تعیین ماموریت رفتند چون تصویر خوبی برای فرودگاه امام خمینی (ره) ایجاد نکردند.
مدیرعامل شرکت فرودگاهی حضرت امام گفت: شرکت های هواپیمایی باید برای جمع آوری این هواپیماها اقدام کنند اما سازمان هواپیمایی باید برای جمع آوری این هواپیماهای لغو شده به شرکت های هواپیمایی فشار بیاورد.
گیلبری تایید کرد: به شرکت های هواپیمایی اعلام کردیم در صورت عدم انجام اقدامات لازم برای تعیین تکلیف این هواپیماهای لغو شده، هزینه پارکینگ را افزایش خواهیم داد. در حال حاضر میزان پارکینگ هواپیما در فرودگاه الائمه کم است و اجاره پارکینگ هواپیما بستگی به حق زمین دارد و بسیار ناچیز است و تاکنون شرکت های هواپیمایی این اعداد را پرداخت کرده اند.
وی در خصوص تعداد این هواپیماهای پارک شده افزود: در حال حاضر حدود 20 فروند هواپیمای متوسط و عریض نیاز به اسقاط و له شدن دارند که در محدوده فرودگاه امام که بیش از 10 سال است پارک شده است پارک شده و شرکت ها باید بفروشند. این هواپیماها به عنوان قراضه
مدیرعامل شرکت فرودگاهی شهر حضرت امام درباره میزان بدهی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی به فرودگاه امام نیز گفت: در حال حاضر ایرلاین های خارجی به فرودگاه امام بدهی ندارند و دو شرکت هواپیمایی داخلی به فرودگاه امام بدهکار هستند. و مقدار بدهی آنها باید کم شود تا … بدهی ایران ایر و ماهان به یک سوم برسد و دارند بدهی را تسویه کنند. سایر خطوط هوایی بدهی های موجود برای پرداخت دارند.
asriran به نقل از بهارین