ال ۹۰ با شمایلی جدید به خیابان‌های ایران بازمی‌گردد +عکس

ال ۹۰ با شمایلی جدید به خیابان‌های ایران بازمی‌گردد +عکس

تبلیغات بنری


خبرآنلاین نوشت: به گفته مدیرعامل پارس خودرو، کادیلاک پی 90 یا همان 90 ایرانی در پایان سال جاری وارد بازار می شود. عبدالله سلطانی ثانی با اعلام این خبر از برنامه این شرکت برای تولید نسخه الکتریکی خودروی P90 خبر داد و افزود: تولید نسخه برقی کادیلا (P90) یکی از برنامه های پارس خودرو در راستای توسعه خودروی برقی است. سبد محصولات.

کادیلا اولین بار در 28 آوریل 1402 معرفی شد. کادیلا در اصل همان تندر 90 معروفی است که سایپا تصمیم گرفت آن را ایرانی کرده و با نام کادیلا وارد بازار کند. این خودرو در ابتدا P90 نام داشت اما در نهایت نام نهایی کادیلاک برای آن انتخاب شد.

طراحی جلوی کادیلا یا P90 محافظه کارانه و مدرن به نظر می رسد و از طراحی کسل کننده و خسته کننده Al90 حذف شده است. قسمت پایینی سپر به صورت اسپرت طراحی شده است و به طور کلی با فرم ساده بدنه ترکیب نمی شود.

طراحی نمای جانبی به جز اضافه شدن فلرهای کوچک گلگیر تغییری نکرده است. قسمت عقب خودرو نیز مدرن طراحی شده و شکل آن یادآور محصولات فعلی رنو است. به طور کلی، طراحی بیرونی کادیلاک مدرن و محافظه کارانه است، اما در عین حال با بدنه ساده آن در تضاد است.

ال ۹۰ با شمایلی جدید به خیابان‌های ایران بازمی‌گردد +عکس

طراحی داخلی خودرو مشابه مدل های 90 و ساندرو بوده و به جز اضافه شدن برخی امکانات مانند صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی و کیلومتر شمار جدید، تغییرات دیگری رخ نداده است.

موتور ME16 که در اصل موتور تیوفایو پلاس است در این خودرو وجود دارد. این یعنی قلب تپنده پژو در سینه رنو! نام اصلی این موتور EC5 است که در محصولات گروه پژو-سیتروئن (پژو 2008 و سیتروئن C3)، تارا، رانا پلاس و 207 استفاده می شود.

بازگشت نهایی ال 90 با چهره و تصویری جدید

به این ترتیب موتور 3 نام EC5 (پژو سیتروئن)، TU5+ (ایران خودرو) و ME16 (سایپا) می گیرد. این موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر 110 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. مشخص است که در شاهین از گیربکس 5 سرعته دستی به نام 5F18PE نیز استفاده شده است که وظیفه انتقال نیرو را در این خودرو بر عهده دارد. نسخه اتوماتیک کادیلاک با گیربکس DAE عرضه می شود.

بازگشت نهایی ال 90 با چهره و تصویری جدید

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *