این بازیگران مشهور سینمای هند، ایرانی هستند! +عکس

این بازیگران مشهور سینمای هند، ایرانی هستند! +عکس

تبلیغات بنری


روزیاتو نوشت: بالیوود (هندی: بالیوود)، (اردو: بالیوود)، (به انگلیسی: Bollywood) نام غیر رسمی صنعت فیلم به زبان اردو و هندی در سینمای هند است. بالیوود همتای آسیایی و شرقی هالیوود است که در زمینه فیلمسازی و برای اهداف تجاری و فرهنگی رشد و توسعه یافته است.

بالیوود به مجموعه سینمایی در شمال هند اطلاق می شود که مرکز اصلی آن در شهر بمبئی است.

بازیگران ایرانی سینمای هند
بسیاری از این بازیگران با بازی در فیلم ها و سریال های هندی و ایفای نقش در بسیاری از فیلم ها خوش درخشیده اند و یا حتی بسیاری از آنها با بازی در این فیلم ها و سریال ها به شهرت رسیده اند.

این بازیگران یا متولد ایران هستند و یا دورگه های ایرانی و هندی هستند که در کنار بازیگران مشهور بالیوود کار کرده اند و یکی از بازیگران مشهور بالیوود مانند جان آبراهام به حساب می آیند. در این بخش فرهنگی و هنری از مجله چشمک نیوز در گروه فیلم و سریال بیوگرافی و عکس های جدید بازیگران ایرانی سینمای هند را دنبال کنید.

الناز نوروزی
الناز نوروزی یکی از بازیگران زن جوان بالیوود است که در 27 تیر 1371 در تهران به دنیا آمد. وی در سال 2000 به آلمان مهاجرت کرد و پس از پایان دبیرستان به هند رفت و فعالیت هنری خود را با فیلم پاکستانی So Bawarkan آغاز کرد.

او به خاطر بازی در نقش زویا میرزا در سریال جنایی هندی بازی های مقدس شناخته شده است. او اولین حضور خود در هالیوود را در کنار جرارد باتلر در قندهار (2023)، فیلمی به کارگردانی ریک رومن وو انجام داد.

کرم ماندانا
منیژه کریمی که با نام هنری ماندانا کریمی در هند شناخته می شود، در نهم اردیبهشت ۱۳۶۷ در تهران به دنیا آمد. پدرش رضا و مادرش صبا نام دارد و هر دو ایرانی الاصل هستند.

این بازیگران مشهور سینمای هند، ایرانی هستند! +عکس

ماندانا کریمی کار خود را با مدلینگ آغاز کرد و سپس به بازیگری در بالیوود رفت. فیلم سینمایی «ما چقدر عالی هستیم 3»، «فرار جانی» و سریال «عشق باز» از جمله آثار این بازیگر ایرانی در هند است.

کریمی که در تهران بزرگ شده است در مصاحبه ای می گوید:

من در یک خانواده مسلمان سنتی به دنیا آمدم، در کودکی بسیار ساکت و خجالتی بودم و هنر خوانده بودم.

وی همچنین درباره نحوه ورود خود به هند می گوید:

من چندین بار برای تعطیلات به هند سفر کرده ام. همچنین زمانی که مدلینگ را شروع کردم، از هند پیشنهاداتی به من شد، اما هیچ وقت علاقه ای نداشتم.

سانایای ایرانی
سانایا ایرانی بازیگر ایرانی متولد 26 شهریور 1362 در هند است که علاوه بر بازیگری در زمینه مدلینگ نیز فعالیت می کند.

این بازیگران معروف سینمای هند ایرانی هستند!  + عکس

این هنرمند ایرانی الاصل بالیوودی در فیلم های مطرحی چون «فانا» و «عشق معان» به ایفای نقش پرداخته است.

جان ابراهیم
بازیگران ایرانی در سینمای بالیوود جان آبراهام بازیگر، تهیه کننده و مدل مشهور بالیوودی است که یک دورگه هندی و ایرانی است. این هنرمند با نام ایرانی فرهان در سال 1972 در بمبئی به دنیا آمد.

این بازیگران معروف سینمای هند ایرانی هستند!  + عکس

پدرش معمار هندی است اما مادرش در ایران به دنیا آمده و فیروزه ایرانی نام دارد. پسران هندی یکی از معروف ترین آثار اوست و در فیلم هایی چون حماسه بمبئی، اجبار، بازی دیوانه، کافه مدرس و خانه بتلا بازی کرده است.

مریم زکریا
مریم زکریا بازیگر ایرانی بالیوودی تبار، خواننده و بازیگر بالیوودی متولد ۸ مهر ۱۳۶۴ در ایران است. او در سوئد بزرگ شد و سپس به هند مهاجرت کرد.

این بازیگران معروف سینمای هند ایرانی هستند!  + عکس

مریم زکریا پس از مهاجرت کار خود را در فیلم‌های بالیوودی با ایفای نقش در فیلم‌هایی مانند فیرنگی، نتر، عشق 100%، مامور وینود و رودی راثور آغاز کرد.

کماندار ایرانی
بومان ایرانی در 21 نوامبر 1959 در بمبئی به دنیا آمد. بومان ایرانی به عنوان یکی از هنرمندان مشهور سینمای بالیوود شناخته می شود که در کنار بازیگران مطرح هندی مانند شاهرخ خان نقش های مختلفی را ایفا کرده است.

این بازیگران معروف سینمای هند ایرانی هستند!  + عکس

اجداد این هنرمند سال ها پیش از ایران به هند مهاجرت کردند و در این کشور ساکن شدند. از فیلم های معروف بومان می توان به کوکتل، پی کی، یووراج، سه احمق و مجموعه فیلم های دان اشاره کرد.

آریونا ایرانی
آریونا ایرانی یکی دیگر از هنرمندان ایرانی الاصل سینمای هند است که در 3 می 1952 در هند به دنیا آمد. این بازیگر و کارگردان هندی در فیلم هایی مانند ملکه مارها 2، جگر، راجا و سه برادر، قلب های شکسته، تو را دوست داشتم، جان من تو بگو، رقص در مونسون و ماهاراج بازی کرده است.

این بازیگران معروف سینمای هند ایرانی هستند!  + عکس

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *