این سبک زندگی سیستم ایمنی بدن شما را به هم می‌ریزد

تبلیغات بنری


خبرنگار رسانه سجاد تبریزی نوشت: بخشی از سیستم ایمنی بدن ما درگیر چیزی بی اهمیت می شود و از بین می رود و برای مقابله با اثرات آن از کورتون استفاده می کنیم که قسمت دیگری از سیستم ایمنی را از بین می برد. اکنون زمینه تکثیر سلول های سرطانی در بدن آماده است. ما به دلیل ضعف سیستم ایمنی به سرطان مبتلا می شویم و برای از بین بردن تومور تحت شیمی درمانی قرار می گیریم که همزمان با از بین بردن تومور، کل سیستم ایمنی را از بین می برد!

فرض کنید کشوری با ارتش بسیار قوی، متعدد، سازمان یافته و دقیق. ارتشی که اجازه هیچ تهاجم خارجی را نمی دهد، به کوچکترین تهاجم سریع پاسخ می دهد و از کشور به خوبی دفاع می کند، ارتشی آرمانی، توانا و برنامه ریزی شده که قرن هاست امتحانش را پس داده و هیچ کس در کارآمدی آن تردید ندارد. اما سرنوشت غم انگیز این داستان با خیانت یا اشتباهات درونی مرتبط است که منجر به فروپاشی نهایی ارتش و کشور می شود.

مثال فوق موضوع و علاقه دکتر احمد الخلیلی است که دارای دکترای درجه یک تخصصی ایمونولوژی بالینی، مدرس، محقق و نویسنده بیش از چهل کتاب در این زمینه است. وی که دو دهه است به طور علمی بر روی سیستم ایمنی تحقیق و کار کرده است، سیستم ایمنی بدن انسان را یک سیستم نظامی دقیق، ایده آل و شگفت انگیز توصیف می کند که توانسته ما را در برابر انواع بیماری ها در بیش از هزاران بیماری به امروز برساند. سال ها. . او نگران “خیانت” این ارتش است و انسانیت را عامل اصلی شکست یا ضعف این ارتش می داند.

اختلال سیستم ایمنی

برخی از عادات و رفتارها باعث اختلال در عملکرد سیستم ایمنی ما می شود که منجر به خودایمنی، آلرژی و سرطان می شود. دکتر الخلیلی، ایمونولوژیست با اشاره به این موضوع توضیح می دهد: وقتی سیستم دفاعی بدن را شبیه سازی می کنم دقیقاً شبیه سیستم نظامی قدرت های بزرگ دنیاست. کشوری که من احساس می کنم این سیستم را بیشتر برای ارتش خود طراحی کرده است، ایالات متحده است. چه زمانی به جنگ برویم و چه زمانی نه؟

بر این اساس، هر چه ارتش قوی تر باشد، بیشتر می تواند در برابر مهاجم مقاومت کند. به همین دلیل، هر چقدر هم که سیستم ایمنی بدن قوی باشد، به هر اشکالی نمی چسبد. فرض کنید قدرتمندترین مرد ایران هرگز با یک فرد ضعیف درگیر نمی شود، زیرا نیازی به آن نمی بیند. اما وقتی سیستم ایمنی ضعیف می شود، به ما حمله می کند. وقتی به ما حمله می کند باعث ام اس، پارکینسون، دیابت، آلزایمر، مشکلات تیروئید و … می شود که به آن بیماری های خود ایمنی می گوییم.

وی توضیح می دهد: وقتی سیستم ایمنی ضعیف باشد، ماده بی ارزشی مانند گرده، باقیمانده مواد شوینده و آرایشی و یا حتی بو را درمان می کند و مثلاً آن را تهاجمی می داند و گرده را با میکروب اشتباه می گیرد.

دکتر الخلیلی می افزاید: خود ما هستیم که باعث اختلال در سیستم ایمنی می شویم. ما کاری می کنیم که سگ به عروسک حمله کند، زیرا آن عروسک چیزی است که سگ به آن حساس است. بعد وقتی سگ حمله می کند با چوب به او می زنیم (در مورد سیستم ایمنی از کورتون استفاده می کنیم) و به او می گوییم: چرا به عروسک حمله کردی؟

سرطان چگونه گسترش می یابد؟

سیستم ایمنی ضعیف با ورود مواد غیرعادی به بدن شروع می شود و سیستم ایمنی را تحت تأثیر قرار می دهد. این روند منجر به حوادث ناگواری از جمله سرطان خواهد شد. دکتر الخلیلی می گوید: بخشی از ارتش ما درگیر یک موضوع پیش پا افتاده و متلاشی می شود و برای جلوگیری از اثرات آن از کورتون استفاده می کنیم که باعث از بین رفتن قسمت دیگری از سیستم ایمنی بدن می شود. اکنون زمینه تکثیر سلول های سرطانی در بدن آماده است. ما به دلیل ضعف سیستم ایمنی به سرطان مبتلا می شویم. برای از بین بردن تومور از شیمی درمانی استفاده می کنیم که همزمان با از بین بردن تومور، کل سیستم ایمنی را از بین می برد!

چرا سیستم ایمنی اشتباه می کند؟

معرفی هر ماده مصنوعی باعث سردرگمی سیستم ایمنی بدن می شود، حتی اگر آن ماده مضر نباشد. دکتر احمد الخلیلی با اشاره به این موضوع می افزاید: سیستم ایمنی بدن دو اشتباه مرتکب می شود که به چیزی که نباید واکنش نشان می دهد مانند پلاستیک، مواد شوینده، لوازم آرایشی و بهداشتی و… که منجر به ایجاد حساسیت می شود. دوم اینکه از آن بدتر است. اول به اندام ها و جواهرات ما می چسبد، به مغز، به کبد، به غده تیروئید و … آنها را از بین می برد.

به عنوان مثال، ما به طور تصادفی روغن سوخته می خوریم و ماده شیمیایی وارد بدن می شود و به اندام های داخلی ما می چسبد و باعث می شود سیستم ایمنی بدن وارد بدن شود و آن عضو را از بین ببرد. این “خود ایمنی” است و تنها درمان در حال حاضر کورتون است. با کورتون ما در واقع سیستم ایمنی خود را از بین می بریم زیرا مشکلی پیش آمده است. در صورت بروز دو حالت فوق درمان چیست؟ سرکوب سیستم ایمنی و این سرکوب به معنای وجود تومور است و این روند یک توالی خطرناک است.
این ایمونولوژیست تایید می کند: بنابراین اولین توصیه ما این است که چیزی را وارد بدن نکنید که سیستم ایمنی بدن به آن حساس است. دوم این است که ما نباید کاری انجام دهیم که سیستم ایمنی ما را در اندام ها و استخوان هایمان گیر کند.

آنچه باید انجام شود؟

روندهای تجاری در نحوه تولید، توزیع و حتی درمان داروها عواملی هستند که کمتر در مورد ریشه های بیماری صحبت می کنند.
دکتر الخلیلی به این موضوع اشاره می کند: پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری های پرهزینه بسیار ساده است که انتخاب غذای مناسب و ویتامین D است. برخی از بیماری های خودایمنی با ویتامین D درمان می شوند.

وی می افزاید: همانطور که اشاره کردیم سیستم ایمنی بدن ما دو وظیفه دارد، اول دفاع در برابر میکروب ها و دوم حمله به سلول های سرطانی. بدن ما روزانه سلول های سرطانی زیادی تولید می کند و سیستم ایمنی معمولاً آنها را از بین می برد. اگر سیستم ایمنی بدن از نظر داخلی و خارجی ضعیف شود، قادر به انجام این کار نخواهد بود.

دکتر الخلیلی توضیح می دهد: عفونت نتیجه شکست ارتش سیستم ایمنی بدن در برابر میکروب ها است، اما به مدت دو هفته. سپس ارتش دوباره خود را تقویت می کند و عفونت را از بین می برد.

اگر سیستم ایمنی ضعیف باشد دچار سرطان می شویم، زیرا این سیستم روزانه تعداد محدودی سلول سرطانی را از بین می برد. اگر ماده شیمیایی مانند مواد شوینده را وارد بدن کنیم دچار استرس می شویم یا میزان اکسیداسیون در بدن افزایش می یابد و تعداد سلول های سرطانی از ظرفیت سیستم ایمنی بدن بیشتر می شود و در نهایت به سرطان تبدیل می شود.

این محقق و نویسنده می افزاید: باید برای پیشگیری از بروز آلرژی تلاش کنیم و علت خودایمنی خود را بدانیم. ما نباید به دنبال تخریب ارتش بدن خود باشیم، بلکه باید تشخیص دهیم که به چه چیزی حساس هستیم و آن را حل کنیم. به عنوان مثال، مشکل بسیاری از بیماران روماتیسمی بوی دود سیگار است. در بسیاری از موارد به بیماران گفتم که از دود سیگار دوری کنند و در نتیجه پاسخ آنها به درمان بهتر شد و دوز بسیار کمتری از دارو مصرف کردند.

ویتامین D، ویتامین زندگی

کمبود ویتامین D همراه با تغییر در سبک زندگی انسان دلیل کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن است. دکتر الخلیلی در این باره می گوید: افرادی که کمبود ویتامین D دارند دچار آلرژی و خودایمنی می شوند. مهم ترین تفاوت بین انسان های اولیه و انسان های مدرن این است که ما از خورشید دورتر می شویم. اگر فرد به آفتاب برگردد، آلرژی و خودایمنی وجود نخواهد داشت. صد سال پیش و قبل از آن ما چنین بیماری هایی نداشتیم. در این صد سال، بسیاری از فناوری ها، علوم جدید و داروهای بهتر ظاهر شده است، پس چرا تنوع بیماری ها افزایش یافته است؟ یکی از دلایل آن کمبود ویتامین D است. بهتر است نگوییم ویتامین D، بلکه بگوییم هورمون D، زندگی D!

وی در پایان گفت و گو با روزنامه افزود: بسیاری از بیماران با ویتامین D درمان می شوند، در حالی که مردم امروز عموما کارمند هستند که در راه چند لحظه تمام روز را در مطب می گذرانند و آفتاب نمی بینند. . بین خانه و محل کار از ضد آفتاب استفاده می شود. ضدآفتاب خود مبنایی برای آلرژی و خودایمنی می شود. در کرم ها ماده ای به نام پارابن وجود دارد که شبیه هورمون استروژن است و به سلول های سرطانی داخل سینه می چسبد و باعث رشد آنها می شود. این بدان معناست که نه تنها از خورشید دور شده ایم، بلکه موادی را نیز به زندگی خود اضافه کرده ایم که باعث آلرژی، سرطان و خودایمنی می شود.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *