این پیش‌بینی بورس فردا سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ را از دست ندهید

تبلیغات بنری


صدای ایران نوشت: ارزش معاملات از ابتدای اردیبهشت به مرز 7000 رسید که شاهد حدود 8000 همات بود و با استکبار می توان گفت 1000 هزار میلیارد تومان از ارزش بازار که در فرسایش نزولی قرار داشت کاهش یافته است. روند. با این حال بازار هفته ششم را در محدوده نوسان 2 درصدی سپری کرد و خبرگزاری تسنیم نیز از این وضعیت در بازار مالی گلایه داشت.

گروه بانک ها همچنان در راس بالاترین ارزش معاملاتی بازار سرمایه قرار دارند و ارزش معاملاتی این گروه در روز یکشنبه 6 خرداد 1403 به 262 میلیارد تومان رسید. گروه فلزات اساسی و گروه خودرو به ترتیب با ارزش‌های 178 و 133 میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی بزرگترین گروه‌های بازار سرمایه از نظر ارزش بازار قرار گرفتند.

در بازار ارز و طلای تهران امروز یکشنبه شاهد بودیم که قیمت هر ارز کمتر از 40 میلیون تومان و قیمت دلار بازار آزاد در کانال 58 هزار تومان است. اما دلار در سامانه نما به 42 هزار و 700 تومان رسید، بنابراین روند صعودی این نرخ ادامه دارد.

این کارشناس اقتصادی درباره قیمت دلار نوشت که دامنه نوسان دلار به عنوان مهمترین ارز در بازار تهران در هفته های گذشته به کمتر از 800 تومان رسید. در عین حال دلار در ابتدای سال جاری با نوسانات عمده ای در بازار همراه بود و فعالان این حوزه معتقدند رکود انتخاباتی مهم ترین موضوعی است که فعالان بازار دلیل کاهش دامنه مبادلاتی می دانند. نوسانات قیمت. این رکود در بازار بورس تهران نیز قابل مشاهده است.

اما در میان اخبار ضعیف و بد برای بازار سرمایه، مرکز پژوهش های اتاق ایران با همکاری اتاق تهران گزارشی از مطالبات تجار از رئیس جمهور آینده ارائه کرد. مروری کوتاه بر وضعیت کنونی کشور و بیان روند برخی از شاخص های کلان اقتصادی و چشم انداز متصور برای آینده کشور تدوین شده است.

در این گزارش سوالاتی از رئیس جمهور آینده پرسیده شد که برنامه شما برای دستیابی به توانمندی های موجود برای ایجاد ثروت و درآمد برای مردم کشور چیست؟ اولویت شما برای افزایش تولید چیست؟ موضع بخش خصوصی در تئوری اقتصادی آنها چیست؟

اما در بازار خودرو، ایران خودرو در اولین روزهای هفته جاری سه محصول جایگزین پژو پارس معروف را معرفی کرد، چرا که ایران خودرو پژو 207 با گیربکس دستی (ارتقای شده)، سورن پلاس با موتور XU7P، و Tara V1 Plus V که در دسترس متقاضیانی است که مدت تحویل آنها برای تابستان 1403 به بعد تعیین شده است.

گفته می شود مدیران ایران خودرو برای ترغیب متقاضیان پژو پارس به خرید سورین پلاس با موتور XU7P، دو مسیر را مقابل ثبت احوال پژو پارس قرار داده اند. استفاده از وام 100 میلیون تومانی بدون بهره برای خرید سورن پلاس با موتور XU7P و همچنین تخفیف 15 میلیون تومانی قیمت کارخانه ای این خودرو از دیگر راه هایی است که آبی پوشان به خریداران پژو پارس ارائه کرده است. .

اما چند روز پیش گروه بانکی در صدر اخبار و ارزش معاملات در بازار قرار داشت و محسن السیفی در دیدار با برخی مدیران ارشد بانک صادرات از روندهای جدید برای ارتقای جایگاه این بانک و افزایش بازار گفت. سهم: بانک صادرات ایرانیان در راستای افزایش سودآوری و سهم بازار، روش‌های نوین و اساسی را در پیش گرفت و با رعایت منافع سهامداران، بهبود زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و بخش مالی بانک را دنبال کرد.

اما در خصوص بازار جهانی مسکن، اقتصاد گزارش داد که 18 خرداد ماه سال جاری، شهرداری تهران با اجرای طرح مسکن در سطح شهر اعلام کرد: 200 هزار واحد مسکونی در تهران را کلنگ زدیم. شهرداری هنوز اسامی کامل مناطق و محله هایی که این 200 هزار واحد مسکونی در ابتدای خرداد ماه در آن جارو شد را منتشر نکرده است!

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به محدوده 2 میلیون و 40 هزار واحد رسید که در اولین روزهای اسفند 1402 به این محدوده رسید. شرایط اقتصادی و سیاسی جامعه در این ایام با روزهای اول سال 1381 کاملا متفاوت است. مارس 1402، و این سطح ممکن است با سایر سطوح حمایتی نشان داده شده در نمودار از دیدگاه افرادی که در بازار سرمایه فنی کار می کنند متفاوت باشد.

به گفته فعالان بازار، کاهش های اخیری که بازار شاهد آن بود، برای بازگشت بازار به تعادل کافی بود و بازار به دنبال بارقه امیدی برای شروع روند صعودی است. اگرچه بورس و بانک مرکزی در کنترل قیمت اسناد خزانه چندان موفق نبودند و قیمت ها برای چند روز کنترل شد، اما بلاتکلیفی نسبت به آینده کشور باعث رکود عمیقی در بازار شد.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *