بوگاتی از روی این خودرو ۲۰ ساله کپی کرد +عکس و فیلم

بوگاتی از روی این خودرو ۲۰ ساله کپی کرد +عکس و فیلم

تبلیغات بنری


خبرآنلاین نوشت: ابرخودروی جدید فرانسوی مانند خودروهای فرانسوی دیگری که حدود 20 سال پیش عرضه شد، فرمان ثابت دارد. هاچ بک کامپکت C4 2004 از فلسفه مشابهی با توربون پیروی می کرد، جایی که فقط فرمان و به اصطلاح رینگ آن می چرخید و مرکز آن ثابت می ماند. ایده این بود که همه دکمه‌ها همیشه در یک موقعیت باشند، حتی اگر راننده به چپ یا راست منحرف شود.

تعداد بازدید: 0

سیتروئن از این طراحی غیرعادی در خودروهای دیگر از جمله C4 Picasso و C5 استفاده کرده است. با این حال، این ویژگی در نهایت کنار گذاشته شد. دو دهه بعد، یک خودروساز فرانسوی دیگر به نام بوگاتی، این ایده را با ارتقای سطحی کاملاً جدید بازبینی می کند. کیلومتر شمار تیتانیومی که توسط ساعت‌سازان بوگاتی و سوئیسی ساخته شده است، در مرکز فرمان نصب شده است. کیلومتر شمار Tourbillon عمدتا آنالوگ است، به جز یک صفحه نمایش کوچک که سرعت و دنده را نشان می دهد.

اگرچه این فرمان ثابت بیشتر با سیتروئن مرتبط است و بوگاتی دوباره در کانون توجه قرار گرفته است، اما این ایده در فرانسه متولد نشد. مازراتی بومرنگ 1972 که توسط Italdesign طراحی شده بود، فلسفه مشابهی داشت.

بوگاتی از روی این خودرو ۲۰ ساله کپی کرد +عکس و فیلم

Koenigsegg Jesco از همان فناوری اختصاصی استفاده می کند. فرمان در جای خود ثابت نیست، اما کیلومتر شمار دیجیتالی روی آن نصب شده است. صفحه کیلومتر شمار ژیروسکوپی است و گیج و نمایشگر نیز با چرخش فرمان می چرخند.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *