جستجوی ملوان کشتی یونانی مفقود شده در دریای سرخ/ حمله ارتش آمریکا به سایت های رادار حوثی ها

تبلیغات بنری


واحد نظارت ارتش بریتانیا [در امور] عملیات تجارت دریایی و همچنین یکی از وزیران دولت فیلیپین اعلام کرد که خدمه کشتی یونانی که در حمله شبه نظامیان حوثی یمن آسیب دیده بود، تخلیه شده اند و کشتی رها شده اکنون بر روی امواج دریای سرخ شناور است. .

برای گزارش دادن بهارین به گزارش یورونیوز، هانس لئو کاکداک، وزیر امور کار مهاجران فیلیپین، روز شنبه اعلام کرد که جستجو برای یافتن ملوان گمشده همچنان ادامه دارد و برنامه هایی برای آغاز عملیات نجات کشتی Tutor در حال انجام است.

این کشتی حامل محموله زغال سنگ بود و با پرچم لیبریا از دریای سرخ عبور می کرد. وزیر امور کارگران مهاجر فیلیپین اعلام کرد که تمامی 22 خدمه کشتی فیلیپینی هستند.

آسیب به کشتی باری توییتر در دریای سرخ به دلیل حمله حوثی ها در 6 مارس 2024 آسوشیتدپرس

در همین حال، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) گزارش داد که در حمله روز چهارشنبه حوثی ها به کشتی فله بر Tutor از یک بمب شهباد مملو از مواد منفجره استفاده شده است.

در همین راستا، فرماندهی مرکزی ارتش صبح شنبه ۲۴ خرداد اعلام کرد که «خدمه کشتی را ترک کردند و توسط رزمناو یو اس اس فیلیپین دریا و نیروهای ائتلاف نجات یافتند».

همچنین اشاره شده است که کشتی Tutor هنوز در دریای سرخ است و آب به آرامی وارد آن می شود.

پاسخ نظامی ارتش آمریکا به سایت های یمن

پس از ناپدید شدن ملوانان این کشتی تجاری، ارتش آمریکا سایت های راداری حوثی ها در یمن را هدف قرار داد.

در پاسخ به حملات شورشیان حوثی به کشتی‌ها در کریدور راهبردی دریای سرخ، ارتش آمریکا موجی از حملات را علیه سایت‌های راداری تحت کنترل گروه یمنی آغاز کرد.

این حملات در زمانی انجام می شود که نیروی دریایی ایالات متحده در مواجهه با کمپین حوثی ها سنگین ترین عملیات رزمی خود را از زمان جنگ جهانی دوم انجام می دهد.

شورشیان یمنی مدعی هستند که هدف از حملات آنها توقف درگیری بین اسرائیل و حماس در غزه است. با این حال، در آخرین گزارش آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده آمده است که این حملات اغلب به کشتی‌ها و ملوان‌هایی که به درگیری‌های نوار غزه مرتبط نیستند آسیب می‌رساند و میزان کانتینرها و محموله‌های فله که از طریق این آبراه مهم بین آسیا، اروپا و خاورمیانه حمل می‌شود. به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

رادارها هدف قرار گرفتند

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) بامداد شنبه به وقت محلی در صنعا اعلام کرد که حملات آمریکا هفت رادار را در قلمرو تحت کنترل حوثی‌ها در یمن منهدم کرد، اگرچه هیچ توضیحی درباره میزان تخریب این سایت‌ها وجود نداشت. قرار گرفته است.

فرماندهی مرکزی در بیانیه خود گفته است که این رادارها به حوثی ها اجازه می دهد تا کشتی های نیروی دریایی را هدف قرار دهند و حرکت کشتی های تجاری را به خطر بیندازند.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده به طور جداگانه دو هواپیمای بدون سرنشین مملو از مواد منفجره را در دریای سرخ و همچنین یک پهپاد پرتاب شده توسط حوثی ها بر فراز آبراه منهدم کرد.

حوثی‌ها که از سال 2014 کنترل صنعا، پایتخت یمن را در دست دارند، این حملات یا تلفات احتمالی را تایید نکرده‌اند. طبیعتاً از زمانی که ایالات متحده حملات هوایی خود را علیه این نیروها آغاز کرد، این اظهارات رایج بوده است.

به گفته اداره دریانوردی آمریکا، حوثی‌ها از نوامبر تاکنون بیش از 50 حمله به کشتی‌ها انجام داده‌اند که منجر به کشته شدن سه ملوان، تصرف یک کشتی و غرق شدن کشتی دیگر شده است.

از سوی دیگر، حوثی‌ها همچنین گفتند که در 30 می (10 ژوئن) دست‌کم 16 نفر کشته و 42 نفر در نتیجه حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا که هدف این گروه قرار گرفته است، کشته شدند. سایت ها از ژانویه گذشته.

تبلیغات بنری

asriran به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *