دولت آینده احیای برجام را در دستور کار خود قرار دهد

تبلیغات بنری


محمد اشرفی اصفهانی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت وگو با اطلاعات آنلاین معتقد است که اولویت اصلی دولت چهاردهم باید احیای برنامه جامع اقدام مشترک باشد.

او می گوید: کار سخت است. به هر حال کشور شرایط خاصی دارد که همه از آن مطلع هستند، اداره امور با هدف عبور از بحران ها طبیعتاً دشواری های زیادی را در پی دارد. بنابراین دولت بعدی با در نظر گرفتن خرد جمعی باید از همه انرژی های کارشناسی – فارغ از سلیقه سیاسی – به یاری دولت ها در مسیر اصلاح بشتابد تا با بهره گیری از فرصت ها، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. توانمندی های موجود در کشور

به گفته وی بدون انسجام داخلی نمی توان بر مشکلات ریز و درشت فائق آمد. بنابراین لازم است دولت چهاردهم روی وحدت داخلی کار کند تا انرژی موجود در فضای داخلی به جای بحث های بی نتیجه صرف همفکری و همکاری شود تا زمینه های آرامش عمومی فراهم شود.

وی ادامه می دهد: حتی سرسخت ترین مخالفان توافق هسته ای هم می دانند که احیای برنامه جامع اقدام مشترک تنها راه حل مشکل اقتصادی است. بنابراین دولت ها باید از ابتدای دوره غم و اندوه خود را رها کنند تا در مسیر حفظ آبروی کشور با طرفین قرارداد وارد مذاکره شوند. اما آمریکا در این موضوع بسیار مهم تنها طرف کشور ما نیست و با تعامل کارشناسان با اروپایی ها می توان این گره کور را حل کرد.

اشرفی اصفهانی به دولت بعدی هشدار داد: در دوره‌هایی بدی‌اش این بود که مجلس و دولت با هم دعوا کردند که بسیار نگران‌کننده است. دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم – که در یک اتفاق منحصر به فرد ظرف یک سال به بهره برداری رسیده اند – باید بر تعامل و هماهنگی بنا شود تا در نهایت ادغام دو قوه، دولت و مجلس را به نهادی مؤثر تبدیل کند و در نتیجه منافع کشور تامین خواهد شد.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *