دولت جدید در تعامل با کشور‌ها مصالح نظام و منافع مردم را قربانی نکند

تبلیغات بنری


آلبرت بگزیان کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار «اطلاعات آنلاین» گفت: مردم مطالبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و البته اقتصادی از نظام حاکم دارند و باید گفت که مسائل اقتصادی برجسته ای که معیشت مردم را تهدید می کند. حس واقعی باید اولویت اول دولت باشد.

این استاد دانشگاه تهران ادامه می دهد: حقیقت این است که دولت سیزدهم نه تنها نتوانست انتظارات مردم را برای معیشت مردم برآورده کند، بلکه در این مدت شاهد افزایش 200 درصدی قیمت ها بودیم که آمار وحشتناکی است نه تنها در ایران. ، بلکه به استثنای چند کشور در بسیاری از کشورهای جهان مشاهده نشده است. در واقع شرایط زندگی مردم آنقدر سخت شده که می توان از این وضعیت به عنوان یک بحران بزرگ یاد کرد.

به گفته وی، اقتصاد ایران به شدت متاثر از سیاست و به ویژه نوع نگاه رژیم به نظام بین الملل است. به همین دلیل در شرایط سخت و دشوار کنونی راه کار این است که دولت زمینه تعامل با دنیا را داشته باشد و این البته به معنای نادیده گرفتن منافع نظام و منافع مردم نیست.

البته به گفته او، عده‌ای این ذهنیت را ترویج می‌کنند که «تصمیم‌گیری سیاست خارجی در صلاحیت بالاترین سطوح حکومت است» و «مهم نیست چه کسی رئیس‌جمهور می‌شود»، در پاسخ باید گفت. بودن. وی تصریح کرد: دولت روحانی بلافاصله پس از پایان دولتی که رابطه با دنیا را در بدترین شرایط ممکن قرار داد وارد عمل شد و همه دیدند که در ماه های اول مقدمات توافق هسته ای و شرایط معیشتی فراهم شده است. بهبود یافته بود. مردم به طور طبیعی بهبود یافتند.

وی ادامه می دهد: یکی از مهم ترین الزامات راه اندازی چرخ تولید و جذب سرمایه های خارجی است که متأسفانه در سه سال اخیر نه تنها در این امر موفق نبوده ایم، بلکه نسبت به چنین کاری متاسف شده ایم. کاهش سرمایه های ملی، به گونه ای که شرایط به گونه ای شده است که اکنون همه آن را به شکل ملموسی تجربه می کنند.

به گفته وی، کشور و مردم در حال گذار مهمی از وضعیت فعلی هستند. باید دید آیا می توان به احیای فضای تیره اقتصادی با دولت پزشکیان امیدوار بود یا تهدیدها و محدودیت های هر چه بیشتر را باید بپذیریم.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *