راه جدید تشخیص سرطان کشف شد

تبلیغات بنری


مهر وی نوشت: به گفته محققان این روش می تواند تا 50 درصد از بستری شدن بیماران سرطانی در بیمارستان جلوگیری کند.

آزمایشگاه Leuko چند سال پیش در کنسرسیوم مادرید-MIT M+ Vision (MIT linQ) تاسیس شد. این بنیاد از کارآفرینی پزشکی با ایجاد ارتباط بین محققان با دانشکده MIT برای رفع شکاف های مهم سرطان حمایت می کند.

بنیانگذاران Leuko بر چالش اصلی نظارت بر گلبول های سفید خون در خون تمرکز کردند. برای این منظور در حال حاضر از روش نمونه گیری خون استفاده می شود که البته ایده آل نیست.

بیماران سرطانی باید هر 21 روز یکبار تحت شیمی درمانی قرار گیرند که تعداد گلبول های سفید خون را کاهش می دهد و آنها را مستعد ابتلا به عفونت می کند.

کارلوس کاسترو گونزالس، یکی از بنیانگذاران Leuko در این باره می گوید: از هر 6 بیمار سرطانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، 1 نفر به دلیل پایین بودن گلبول های سفید خون دچار عفونت می شود. برخی از این عفونت ها منجر به مرگ بیمار می شوند و بسیار خطرناک هستند زیرا ناشی از شیمی درمانی هستند.

در این راستا، Loco یک راه حل غیر تهاجمی ایجاد کرده است که به بیماران امکان می دهد تعداد گلبول های سفید خون خود را در دفعات بیشتری اندازه گیری کنند و در نتیجه می توان دوز شیمی درمانی را با دقت بیشتری تعیین کرد.

در طی بازدیدهای بالینی، گونزالس متوجه شد که بسیاری از بیماران می توانند دوز بالاتری از شیمی درمانی را تحمل کنند، که باعث شد به برنامه نوآوری مراقبت های بهداشتی MIT MIT ملحق شود.

دستگاه اسکنر اثر انگشت مانند که Point Check نام دارد، یک دستگاه نوری است که می تواند زیر پوست را اسکن کرده و تعداد گلبول های سفید خون را هنگام عبور از مقابل یک لنز مینیاتوری اندازه گیری کند.

مویرگ های پایه ناخن به قدری باریک و نزدیک به پوست هستند که گلبول های سفید باید یکی یکی از آنها عبور کنند و تشخیص آنها را آسان تر می کند.

MIT اعلام کرد که اگرچه این دستگاه نمی تواند شمارش دقیقی ارائه دهد، اما می تواند تعیین کند که آیا تعداد گلبول های سفید خون بیمار بالاتر است یا کمتر از آستانه خطر 500 نوتروفیل (شایع ترین نوع گلبول های سفید).

یکی از بنیانگذاران Leuko در این باره می گوید: طبق تحقیقات انجام شده تخمین زده می شود که این ابزار می تواند از بستری شدن 50 درصد افراد در بیمارستان جلوگیری کند.

Leuko قول داده است که ابزارهایی برای اندازه گیری سایر اجزای خون در آینده توسعه دهد. البته دستگاه فوق هنوز آزمایشی است.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *