رعد و برق در راه مازندران! افزایش دما تا پایان هفته ادامه دارد

تبلیغات بنری

معاون هواشناسی مازندران گفت: از امروز آسمان استان آفتابی است و هوای گرم را شاهد هستیم اما در روزهای آینده بارش باران به سمت مازندران در راه است.

احمد اسدی معاون توسعه پیش بینی و هواشناسی سازمان هواشناسی مازندران در گفت وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه فردا سه شنبه 8 خردادماه شاهد افزایش دما در استانداری خواهیم بود، اظهار داشت: در بعدازظهر شاهد افزایش دما در این استان خواهیم بود و در ساعات شب در ارتفاعات مرکزی و غربی فرمانداری بارش باران، رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

وی افزود: آسمان استان از چهارشنبه تا شنبه صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و شب با افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق و وزش باد در مناطق ساحلی و دشتی پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی مازندران گفت: در سطح استان اخطار زرد را صادر کردیم و تا 10 خرداد ماه پیش بینی می شود هوا همراه با بارش متناوب باران، رعد و برق و وزش باد پراکنده و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ باشد.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی استانداری مازندران، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، هوای استان تا روز سه‌شنبه صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود. در ابرها وی بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات نیمه غربی استانداری را پیش بینی کرد و اعلام کرد: از چهارشنبه تا شنبه در مناطق ساحلی و جلگه ای هوا صاف تا نیمه ابری در بعدازظهر و اوایل شب پیش بینی می شود. با افزایش ابر و وزش باد و در نیمه غربی استان با بارش پراکنده و رعدوبرق همراه است.

این مسئول ادامه داد: هوا در دامنه ها و ارتفاعات نیمه ابری و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش تراکم ابر به ویژه در ارتفاعات مرکزی و غربی فرمانداری با رگبار متناوب همراه با رگبار باران پیش بینی می شود. باران. رعد و برق و باد نسبتاً قوی است.

اسدی گفت: با توجه به گذر نهرهای سیل آسا پیش بینی می شود سیلاب محلی و محلی، ریزش سنگ، طغیان رودخانه ها و اختلال در حرکت جاده ها و محورهای کوهستانی پیش بینی شود.

وی از اهالی و مسافران خواست توقف نکرده و در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و مناطق مرتفع فرمانداری مستقر شوند.

معاون هواشناسی مازندران همچنین به دامداران توصیه کرد از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع خودداری کنند و از کوهنوردان خواست از فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند.

تبلیغات بنری

asriran به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *