سیاره قابل سکونت نزدیک زمین کشف شد! +عکس

تبلیغات بنری


به گزارش رسانه آنلاین به نقل از اسکای نیوز، تلسکوپ جیمز وب سیاره ای را که تنها 48 سال نوری از زمین فاصله دارد، از نزدیک مشاهده کرد. یعنی در آینده ای نسبتا نزدیک سفر به آنجا واقع بینانه خواهد بود. در ابتدا تصور می شد این سیاره یکی از قمرهای نپتون باشد، اما تصاویر دقیق تر نشان دهنده وجود آب و حیات در این سیاره است.

وب نشان داد که این سیاره تنها شش برابر سنگین‌تر از زمین است، پر از آب است و تقریباً 20 درصد صخره‌ای است که آن را قابل سکونت می‌کند. این سیاره به اندازه ای از ستاره خود نور دارد که گفته می شود زمین شماره دو است.

بر اساس دو مطالعه منتشر شده در روز پنجشنبه در مجله Astrophysical Letters and Monthly، این سیاره فراخورشیدی به نام Gliese 12b به دور یک ستاره کوتوله قرمز سرد در صورت فلکی حوت می چرخد ​​و حدود 27 درصد اندازه خورشید و 60 درصد دما است. اطلاعیه های انجمن سلطنتی نجوم.

از آنجایی که ستاره آن بسیار کوچکتر از خورشید است، Gliese 12b هنوز در منطقه قابل سکونت – فاصله ایده آل از ستاره ای که می تواند آب مایع وجود داشته باشد – قرار دارد، حتی اگر هر 12.8 روز یک بار به مدار خود کامل شود.

ماسایوکی کوزوهارا، استادیار مرکز اختربیولوژی در دانشگاه توکیو و یکی از رهبران یکی از تیم‌های تحقیقاتی آکیهیکو فوکوی، گفت: «ما نزدیک‌ترین مکان معتدل به اندازه زمین را یافته‌ایم که تاکنون کشف شده است.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *