عضو حزب کروبی آرای قالیباف و جلیلی در انتخابات را اعلام کرد

تبلیغات بنری


محمدصادق جوادی حصار در گفت و گو با اطلاعات آنلاین معتقد است برخلاف انتخابات 1400 فضای رقابتی مناسبی برای این دوره از انتخابات ایجاد شد که در نهایت می تواند به نفع نظام و منطبق بر آرامش جامعه باشد.

به گفته وی، رویکرد نظام به انتخابات آتی با انتخابات مجلس و ریاست جمهوری 1400 متفاوت است. در واقع نظام برای اینکه شاهد فضای رقابتی باشیم، «تغییر مسیر» را ضروری می دید.

پیش بینی این فعال سیاسی اصلاح طلب این است که اگر مشارکت 60 درصدی را در نظر بگیریم به طور قطع می توان گفت کاندیدای اصلاح طلب از شانس بالایی برای پیروزی برخوردار است و این تحلیل ریشه در انتخابات گذشته دارد.

به گفته وی، حداکثر رای اصولگرایان معمولا 20 درصد است و به ندرت اتفاق می افتد که افراد وابسته به جریان اصولگرا رای بیشتری بیاورند.

این عضو حزب اعتماد ملی می گوید: اگر فرض کنیم همه کاندیداهای اصولگرا تا روز رای گیری روی سکو بمانند، حداکثر تا 20 آرا بین آنها تقسیم می شود. در این صورت قالیباف احتمالا 12 میلیون رای دارد و بقیه به نام سعید جلیلی و دیگران نوشته شده است.

وی با اشاره به صندوق های رای اصلاح طلبان افزود: احتمال حضور 60 درصدی در این انتخابات بسیار ضعیف است. اما پزشکان احتمالا 15 میلیون رای از مردم خواهند گرفت. لازم به ذکر است که نظام با اقدام خردمندانه راه را برای رقابت آماده کرده است.

جوادی حصار می گوید: باید باور کنیم که برای ساختار نظام مهم ترین مسئله این بار مشارکت است. حقیقت این است که آنها به این نتیجه رسیده اند که ادامه وضعیت فعلی هزینه بر است و به همین دلیل تصمیم گرفته شد که انتخابات با مشارکت حداکثری برگزار شود که باید به فال نیک گرفت.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *