قاسمپور: هر وقت تکلیف «چای دبش» روشن شد، فاسدان فوتبال هم معرفی ‌می‌شوند/ صورت‌شان را شطرنجی نکنید!

تبلیغات بنری

ابراهیم قاسم پور به خبرنگار ورزشی اطلاعات آنلاین گفت: در گذشته بحث فساد بسیار ملایم بود. تا الان فقط اسم ها را شنیده ایم و چیز دیگری ندیده ایم. باید دید که آیا واقعاً به پایان می رسد یا خیر. امروز هم فقط اخبار می خوانیم و بسیاری از این اخبار تایید نشده است. اگر جلسه ای باشد جدی نخواهد بود. اگر این زمان جدی گرفته نشود، وضعیت بدتر می شود.

وی افزود: امیدوارم در نهایت به نتیجه برسد و افرادی که اصل بودند نام ببرند. مثلاً یک متهم را دستگیر می کنند و جرمش را ثابت می کنند، بعد صورتش را معاینه می کنند. این افراد باید به مردم نشان داده شوند. متاسفانه در کشور ما اول به مردم انگ می زنند و بعد طرف مقابل را تبرئه می کنند و نمونه اش آقای تاج است. آیا او در پرونده ویلموتس مقصر نبود؟ اگر مقصر نبود چرا اسمش برده شد و اگر اینطور بود چرا با او برخورد نشد؟ یا لمس رفسنجان چه شد؟ چه کسانی دستگیر شدند و چه کسانی محکوم شدند؟ کسی که گناه می کند آدم کوچکی نیست و اگر کوچک باشد بیرون انداخته شده است و در مقابل و پشت سر او افراد دیگری هستند و این داستان راه به جایی نمی برد. بزرگترین سرقت ها این را کامل نکرد. بگو دباش شای چی شد؟ پس از مشخص شدن وضعیت عاملان این پرونده می توان به مبارزه با فساد در فوتبال امیدوار بود.

وی افزود: این روزها برخی دلالان مشغول اعزام بازیکن به باشگاه ها هستند. الان عده ای می گویند ما واسطه نیستیم بلکه عامل هستیم. هیچ تفاوتی وجود ندارد و هر دو یک کار را انجام می دهند. مثلا در شهر ما آبادان و صنعت نفت چه گذشت؟ چرا این همه بازیکن می آیند و می روند؟ نمیدونم چرا هیچکس کاری بهش نداره وقتی تیمی را به اردو می برید، باید بازیکنان خود را انتخاب می کردید. این تیم در اردوی تبریز قهرمان شد. شنیدم گفتند ما آنها را به کمپ آوردیم تا آنها را انتخاب کنیم. آیا می توان با بازیکنان تست به اردوی آمادگی جسمانی رفت؟

قاسم پور درباره خریدهای نجومی چند تیم در فصل نقل و انتقالات گفت: داشتن بازیکن خوب کافی نیست. مثلاً افراد خوبی جذب تراکتور شده اند اما این تضمینی برای موفقیت نیست. چند سال پیش استیل آذین هم همین کار را نکرد؟ چه سرنوشتی پیدا کرده است؟ خود سپاهان فصل قبل کمبود بازیکن داشت؟ فوتبال به دور از تعصب و رنگ لباس است و هرکس به دنبال منافع خود است. من به آنها حق می دهم اما پولی که پرداخت می شود حق جذب شدگان نیست.

او گفت: بدتر از این است که اسکاچیچ می آید و می رود و هیچ کس با آن کاری ندارد. آقای زنوسی می خواهد به هر طریقی قهرمان شود و حالا نمی دانم چطور. اسکوچیچ نشان داد که مدیریت قوی در تیم ملی ندارد. ما خودمان آن زمان در کمیته فنی بودیم و از او شکایت می کردیم.

این فوتبالیست پیشکسوت درباره خریدهای استقلال و پرسپولیس گفت: استقلال خریدهای خوبی انجام داد اما تا زمانی که به زمین نرسند نمی توان آنها را قضاوت کرد. رامین رضاییان هر جا که بوده عملکرد خوبی داشته و خریدی ایده آل برای آنهاست. باید دید کادر فنی باشگاه استقلال چگونه از او استفاده خواهد کرد. شرایط برای پرسپولیس هم به همین منوال است و تا شروع مسابقات چیزی مشخص نمی شود.

وی در پایان گفت: ورود واقعیت مجازی به کاهش تضییع حقوق باشگاه ها کمک می کند. با مشکلاتی که در داوری با آن مواجه هستیم و گرایش برخی به رنگ آمیزی، آمدن این سیستم بسیار موثر خواهد بود.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *