قرارداد‌های ۵۰ میلیاردی زنگ خطری برای فوتبال ایران است!

تبلیغات بنری

خبرگزاری ایرنا نوشت: در روزهای داغی که رقابت های جام ملت های اروپا و جام آمریکا فرصتی برای خوشحالی به فوتبالدوستان نمی داد، فصل نقل و انتقالات در لیگ برتر ایران به تدریج در حال افزایش است و گمانه زنی ها درباره برخی بازیکنان سرشناس در تیم های بزرگ. افزایش یافته است. مثل تمام فصل های اخیر امسال، شایعات زیادی در مورد عملکرد نجومی برخی از بازیکنان که در مقایسه با فصل گذشته روی میز مدیران باشگاه ها اعداد متعددی می گذارند، شنیده می شود.

در این میان یکی از چالش های پیش روی باشگاه ها و فدراسیون فوتبال که قول کنترل و نظارت بر آن داده شده بود، جلوگیری از پرداخت های بی رویه و بی رویه به بازیکنان، یعنی باشگاه های دولتی با استفاده از بودجه عمومی کشور بود.

اما نگاهی به تعداد پیشنهادات باشگاه ها و بازیکنان به یکدیگر نشان می دهد که قوانین فدراسیون فوتبال منجر به افزایش معقول قراردادها نشده است و برخی از بازیکنان تیم های مطرح خواهان افزایش حداقل سه برابری نسبت به فصل گذشته هستند. .

البته چنین افزایش بی رویه ای تنها به پرسپولیس و استقلال محدود نمی شود، بلکه حتی برخی تیم های دیگر مانند باشگاه صنعتی با پیشنهادات بسیار بالاتر و دست پر وارد فصل نقل و انتقالات شدند به طوری که سقف باشگاه به 45 میلیارد دلار رسید. . مثل پرسپولیس زمین قرارداد این باشگاه ها می شود.

افزایش بی حد و حصر قراردادها بار دیگر ثابت کرد که برای کنترل اعداد و ارقام نامحدودی که این روزها به گوش می رسد، مصوبه های فدراسیون فوتبال و کاهش تعداد قراردادهای بازیکنان یک حرف مرده باقی مانده و عملا خبری از آثار آن نیست و باید بدون توجه به تذکراتی که به مدیران باشگاه های دولتی از بودجه می شود، عموم مردم از تحمیل هزینه های متعدد نسبت به فصل قبل ابایی ندارند. به قیمت هزینه های هنگفتی که می کنند.

این در حالی است که با توجه به واگذاری استقلال و پرسپولیس به سازمان های مردم نهاد تصور می شد هزینه این تیم ها قابل کنترل تر باشد، اما به نظر می رسد آنها روی همان پاشنه قبلی و قراردادهای سال گذشته 15 خود می چرخند. میلیارد به حداقل 45 میلیارد تبدیل شد. البته از آنجایی که مشخص است رقم امسال 45 میلیارد است و قرارداد اصلی بالاتر از این رقم است، رقمی که سال گذشته 15 میلیارد اعلام شده بود تنها برای تعدیل سقف قرارداد بسته شد و تعداد واقعی بازیکنان پرسپولیس هم می باشد. بالاتر از این بسته

البته افزایش نجومی قراردادها تنها چالش فصل نقل و انتقالات نیست و شنیده می شود با وجود محرومیت از قراردادهای دلاری، تیم هایی مانند تراکتورسازی و سپاهان با ارائه قراردادهای دلاری به دنبال جذب بازیکن هستند. مثلا باشگاه تراکتورسازی با یک پیشنهاد یک میلیون دلاری با مهدی الترابی قرارداد بست که 500 هزار دلار آن را نقدا پرداخت کرد!

این در حالی است که با توجه به محرومیت فدراسیون فوتبال، قرارداد دلاری تخلف محسوب می شود، اما باشگاه ها بدون توجه به دستورالعمل های تعیین شده از سوی فدراسیون فوتبال، از ارائه ارز و دلار به بازیکنان مورد نظر خود ابایی ندارند.

افزایش بی رویه قراردادها که در تیمی مانند پرسپولیس به دلیل ارتباط با منابع بانکی و پیشنهادات دلاری، نقش موثری در اخلال در بازار نقل و انتقالات دارد و کنترل این بازار را که قرارداد بازیکنان آن از دولت پرداخت می شود، غیرممکن می کند. بودجه. چنین شرایطی همراه با خطراتی که دولت و بودجه عمومی کشور را تهدید می کند، دلایل بیشتری برای فساد در فوتبال ایجاد می کند.

در چنین شرایطی انتظار می رود وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و البته نهادهای نظارتی با وضع قوانین بازدارنده و برخورد با تخلفات رخ داده مانند گذشته اجازه دستکاری و سوء استفاده بیشتر از فوتبال را ندهند. بودجه عمومی دولت و برخورد قاطع با متخلفان.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *