چین اعلام کرد که در طرح ها و برنامه های مختلف با چاقی مبارزه خواهد کرد.
به گزارش بهارین به نقل از الجزیره، بیش از دو سوم جمعیت چین تا سال 2030 از اضافه وزن رنج خواهند برد.
این مشکل باعث شده تا تولیدکنندگان داروهای لاغری خارجی و داخلی برای کنترل بزرگترین بازار مصرف در جهان با یکدیگر رقابت کنند.
سال گذشته، غول داروسازی دانمارکی Novo Nordic فروش داروهای دیابت خود را در چین دو برابر کرد و به 700 میلیون دلار رساند. این مقدار تقریباً 5 درصد فروش جهانی این محصول است.
Ozempic در سال 2021 در چین برای درمان دیابت تایید شد، اما ترکیب ضد چاقی سماگلوتید این دارو محبوبیت آن را در آن کشور و بسیاری از نقاط دیگر جهان افزایش داده است. اکنون “اینفلوئنسرها و افراد مشهور اینترنتی” از این دارو استفاده می کنند و از آن به عنوان یک ترکیب لاغری یاد می کنند.
اینفلوئنسرهای زن چینی و وبلاگ نویسان در حال تبلیغ Ozpic در رسانه های چینی هستند.
رسانه های اجتماعی خود زادگاه برخی از «چالش های زیبایی» است که در آن زنان جوان چینی اغلب لاغری خود را به رخ می کشند. لاغری، که گاهی اوقات افراطی به نظر می رسد.
بائوان وانگ، مدرس ارشد مطالعات چینی و آسیایی در دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا می گوید: به طور کلی لاغری معیار زیبایی برای زنان در چین است و برخی می خواهند مسیر و روش های کاهش وزن را دنبال کنند. . با وجود صدمه به سلامتی آنها.»
برای وانگ، تقاضای رو به رشد چین برای محصولات لاغری جای تعجب ندارد.
وی گفت: این روزها بسیاری از مردم چین می خواهند انواع روش ها و مکمل ها را برای کاهش وزن امتحان کنند.
افرادی که در چین ناامید از کاهش وزن هستند، محدود به زنان جوانی نیستند که به خاطر زیبایی تلاش می کنند وزن خود را کاهش دهند.
بر اساس برخی گزارش ها، چین بیشترین تعداد افراد دارای اضافه وزن یا چاق را در جهان دارد و حدود نیمی از جمعیت این کشور دارای اضافه وزن هستند.
در حال حاضر، افزایش نرخ چاقی همراه با ایده آل های زیبایی، بازار چین را به چشم انداز وسوسه انگیزی برای داروسازانی مانند اوزمپیک تبدیل کرده است که پتانسیل زیادی برای سودهای کلان دارد.
جزئیات بیشتر در مورد داروهای کاهش وزن و استفاده از Ozympic در چین را مشاهده کنید.
asriran به نقل از بهارین