تقریباً همه خودروهای امروزی از ترمزهای دیسکی استفاده می کنند که از یک دیسک با لنت ترمز، یک قاب لنت (کالیپر) و یک اهرم کنترل در هر چرخ تشکیل شده است.
کالیپر ترمز بخشی از سیستم ترمز دیسکی است که در بسیاری از خودروها بخصوص ترمزهای جلو استفاده می شود. این کالیپرها حاوی پیستون ترمز هستند و وظیفه آنها متوقف کردن چرخ های خودرو با ایجاد اصطکاک با دیسک ترمز (روتور) است. داخل هر کولیس یک جفت صفحه فلزی به نام لنت ترمز وجود دارد.
راننده پدال ترمز را فشار می دهد و مایع هیدرولیک از خطوط ترمز وارد کالیپرها می شود، پیستون ها را منبسط می کند و لنت های ترمز را به سمت دیسک فشار می دهد، چرخش دیسک متصل به توپی را کاهش می دهد و در نتیجه سرعت چرخ را کاهش می دهد.
سیستم های دیگری مانند ترمز بادی، ترمز باند، روش فلینت استون و غیره وجود دارند که از ابتدای صنعت خودروسازی ایجاد شده اند. مفهوم کلی تقریباً همیشه یکسان است. برای کاهش سرعت از اصطکاک استفاده کنید.
به گزارش نیواطلس، مرسدس بنز اکنون یک مفهوم قدیمی را با آنچه «ترمز در خودرو» برای خودروهای الکتریکی می نامد، دوباره اختراع کرده است.
این سیستم که در مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در Sindelfingen، آلمان توسعه یافته است، ترمزها را مستقیماً در سیستم انتقال نیرو ادغام میکند، در آرایشی که بسیار شبیه ترمز گیربکس عمل میکند.
این سیستم شبیه صفحه کلاچ است اما ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. همچنین هیچ کالیپری وجود ندارد، در عوض یک لنت ترمز دایرهای که مستقیماً به محور خروجی موتور الکتریکی متصل است، روی یک حلقه ثابت و خنکشده با آب، همه در یک سیستم بسته فشرده میشود.
طبق گفته مرسدس، این سیستم «ترمز موتور» در طول عمر خودرو نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد و به طور بالقوه هزاران دلار صرفه جویی می کند که معمولاً برای تعمیر و تعویض سیستم ترمز هزینه می شود. حتی زباله ها و گرد و غبار بالش در یک محفظه داخلی کوچک جمع می شوند که نیازی به تخلیه ندارد.
باقی مانده سیستم ترمز، به ویژه در مناطق شهری با ترافیک سنگین، عامل اصلی آلودگی است.
موتورهای خودروهای الکتریکی ذاتاً به عنوان ترمز هنگام رها کردن پدال گاز عمل میکنند، زیرا این قابلیت را دارند که برق را به باتریها برگردانند و سرعت خودرو را کاهش دهند. با این حال، هنوز یک سیستم ترمز واقعی مورد نیاز است.
سیستم «ترمز موتور» همچنان در حال آزمایش است و مرسدس مدعی است که هیچ سایشی در ترمزها وجود ندارد، زیرا این سیستم با آب خنک می شود.
از آنجایی که سیستم “ترمز موتور” تمام اجزای چرخ ها را حذف می کند، وزن خودرو به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و باعث می شود خودرو هندلینگ بهتری داشته باشد و تجربه رانندگی را بهبود بخشد. همچنین میتوان چرخها را از نظر آیرودینامیکی کارآمدتر کرد، بدون اینکه سیستم ترمز روی هر چرخ وجود داشته باشد.
سیستم ترمزی که نیازی به تعمیر یا تعویض ندارد باعث صرفه جویی در وقت و هزینه مالک خودرو می شود. ادغام قطعات همچنین باعث صرفه جویی در هزینه تولید کنندگان و مواد لازم می شود و تاثیر کمتری بر روی کره زمین دارد.
در حالی که مرسدس بر روی طراحی مجدد سیستم های ترمز سنتی برای خودروهای الکتریکی خود تمرکز دارد، سایر شرکت ها در حال تجدید نظر در معماری خودروهای تمام الکتریکی هستند. برای مثال، REE با جابجایی همه چیز از زیر کاپوت به پشت چرخ ها، رویکرد جالبی را در پیش گرفت. در این سیستم، موتورها، پیشرانه، فرمان، سیستم تعلیق و ترمزها همگی در پشت چرخها قرار گرفتهاند و یک پلت فرم مدولار ایجاد میکنند که هر چیزی از کامیونهای تحویل گرفته تا خودروهای اسپورت گرفته تا کمپرونها را میتوان روی آن ساخت.
تنها زمان نشان خواهد داد که آیا ترمزهای جدید مرسدس بنز به استاندارد جدید تبدیل خواهد شد یا ارتقای درجه یک برای خریداران ثروتمند خودروهای الکتریکی لوکس.