مطالبات اقتصادی نتیجه انتخابات را رقم می‌زند

تبلیغات بنری


مرتضی عزتی، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با «اطلاعات آنلاین» با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم این روزها فقط برای این منظور انتخابات را دنبال می کنند و مناظره کاندیداها را دنبال می کنند تا بفهمند چه کسانی اختلاف دارند. . برای مشکلات اقتصادی برنامه ریزی کنید و ممکن است از بین برود. در واقع شرایط زندگی در این سال ها مردم را در وضعیت اسفناکی قرار داده است که ادامه این روند می تواند همه چیز را نابود کند.

استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس می افزاید: انتخابات در ایران در حالی برگزار می شود که طی چند سال گذشته مردم از مشکلات سختی رنج می برند. در واقع یک «بحران» به معنای واقعی شکل گرفته است. ولی بحران اقتصادی در ایران راه حلی غیراقتصادی دارد. یعنی تا زمانی که به این تشخیص برسیم، تعامل با دنیا مهم است، چرا که اقتصاد ایران روز به روز با پیچیده‌تر شدن مواجه است. زیرا هیچ اقتصادی بدون تجارت با سایر کشورها نمی تواند به طور موثر رشد کند.

به گفته وی، متأسفانه جریانی در کشور وجود دارد که عمدا و آگاهانه قوانین بین المللی را نادیده می گیرد و می خواهد ایران را به حاشیه براند. این در حالی است که حتی دولت های عراق، چین و سایرین که ما آنها را شریک خود می دانیم، هر زمان که شرایط را لازم بدانند ایران را دور می زنند.

وی معتقد است: اگر این انتخابات زودهنگام با مشارکت حداقلی برگزار شود، باید با دستان بسته به مذاکره با نظام بین الملل ادامه دهیم، اما اگر مردم شرایط مشارکت را ببینند، هم رئیس جمهور مقتدر و هم او، امور دولت را در دست خواهند گرفت. . با حمایت مردمی، رژیم قدرت مذاکره بالایی در رویارویی با سایر کشورها خواهد داشت.

عزتی توضیح می دهد: انتخابات در ایران یک رویداد اقتصادی است نه یک رویداد سیاسی. یعنی مطالبات و اهداف اقتصادی حرف اول و آخر را در فضای انتخاباتی می زند.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *