هشدار جدید دانشمندان درباره آلزایمر: آیا منجر به مرگ می‌شود؟

تبلیغات بنری


به گزارش رسانه آنلاین به نقل از لایو ساینس، بیماری آلزایمر تا حدی به دلیل تجمع تدریجی پروتئین های آمیلوئید بتا و تاو در مغز ایجاد می شود و باعث ایجاد یک سری حوادث می شود که در نهایت منجر به مرگ سلول های مغز می شود.

یک مطالعه جدید اولین شواهد بالینی را ارائه می دهد که نشان می دهد “دانه” این پروتئین ها را می توان از یک فرد استخراج کرد و به فرد دیگری پیوند زد تا باعث بیماری شود.

دکتر جان کولینگ، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد علوم اعصاب در دانشگاه کالج لندن، در یک کنفرانس خبری در ژانویه گفت: «این به این معنی نیست که یک عفونت ویروسی یا باکتریایی مسری است. وی تاکید کرد: با زندگی، مراقبت و نزدیکی فرد مبتلا به آلزایمر نمی توان به آلزایمر مبتلا شد زیرا بذر این بیماری از این طریق قابل انتقال نیست. پریون ها پروتئین هایی هستند که مانند دانه های بیماری عمل می کنند و باعث می شوند پروتئین های سالم رفتارهای غیرعادی و مضری داشته باشند.

محققان در مقاله خود نوشتند که تجزیه و تحلیل مغز افراد مبتلا به آلزایمر نشان می دهد که بیماری آنها از طریق این پروتئین های گرانول قابل انتقال است. البته بررسی مغز افراد مبتلا به آلزایمر نشان داد که این بیماری منجر به مرگ نمی شود.

این مطالعه نشان می دهد که در موارد بسیار نادر، بیماری آلزایمر می تواند به روشی مشابه بیماری پریون گسترش یابد. در تئوری، انتقال تصادفی دانه های بیماری آلزایمر می تواند در سایر روش های پزشکی امکان پذیر باشد.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *