پنج سال بعد، بهروز غریب پور قصد دارد اپرای مولوی را با تغییر بازیگران و بدون تغییر خواننده از اول آبان در تالار فردوسی اجرا کند. سالنی که غریب پور برای ارائه نمایش های اپرای عروسکی بازسازی کرد.
نام غریب پور با العبادانی و العبادانی گره خورده است، هنرمندی که بیش از هنرش یک مدیر محسوب می شود. غریب پور سال ها پیش فرهنگسرای بهمن را تاسیس کرد و بعدها با رفع مشکلات خانه هنرمندان این مکان فرهنگی را سامان داد. در اوایل دهه 80 تالار فردوسی را برای اجرای اپرای عروسکی ساخت و در سال 1362 اپرای رستم و سهراب را با گروه آران ارائه کرد. ارائه توسط لوریس چکناواریان.
او دومین اپرای عروسکی خود – “مکبث” جوزپه وردی را با الهام از تراژدی مکبث اثر ویلیام شکسپیر در سال 2006 در همین سالن اجرا کرد. سومین تجربه اپرای عروسکی برای گروه تئاتر عروسکی آران، اپرای عاشورا با آهنگسازی بهزاد عبدی بود. غریب پور اپرای عروسکی زیادی اجرا کرده است. «حافظ»، «لیلی و مجنون»، «سعدی» و «خیام» از دیگر اپراهای عروسکی بودند که غریب پور برای بیان ایمان خود به ادبیات ایران در قالب اپرای ماندگار اجرا کرد. آخرین اجرای هروز غریب پور اپرای عروسکی «عشق شیخ سنان و دختر پارسا» بود که بر اساس منطق عطار نیشابوری نوشته و اجرا شد. این کارگردان 74 ساله اپرای عروسکی مولوی را در دهه 1980 اجرا کرد و بعدها میزبان نمایش های خود بود. حالا بعد از 5 سال دوباره این نمایش را اجرا خواهد کرد. 15 سال از تولد اپرای «مولوی» می گذرد و در این سال ها این اپرا علاوه بر تهران در شهرهای شیراز، رم، دبی نیز اجرا شده است. غریب پور درباره اجرای مجدد این اپرا می گوید: پس از مدتی که گروه تئاتر آران به دلیل کووید 19 تعطیل شد و عواقبی که برای گروه داشت، برخی از اعضای گروه مهاجرت کردند، به شهر رفتند یا تغییر شغل دادند و با مذاکره با مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی تصمیم به احیای گروه گرفتم و خوشحالم که به زودی با گروه تئاتر عروسکی آران میزبان مخاطبان خواهیم بود.
اپرای عروسکی مولوی برگرفته از اشعار مولوی و شمس است و موسیقی آن بر اساس موسیقی کلاسیک ایرانی، سازها و ردیف های آوازی ساخته بهزاد عبدی با بازی همایون شجریان در نقش شمس و محمد معتمدی در نقش مولوی است. . غریب پور درباره بازپخش توضیح می دهد: اگر ننوازید، قرار است اجرای زنده مداوم در سالن داشته باشید، به ارکستر، گروه کر و خواننده های مختلف نیاز دارید، همانطور که در یک اپرای زنده امکان پذیر است، اما در سالن. که 120 نفر می باشد و نوازنده دارای کر 40 نفر است. در اجرای جدید اپرای مولوی هیچ تغییری در خوانندگان وجود ندارد، بلکه تغییری در نوازندگان وجود دارد.