واکنش چین به ترور یحیی سنوار

تبلیغات بنری


سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه در پی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر ترور و شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: چین این خبر را دنبال می کند و ما معتقدیم که جریان فعلی اولویت اجرای کامل و موثر قطعنامه های شورای امنیت برای دستیابی به آتش بس در اسرع وقت، حفاظت از غیرنظامیان، تضمین کمک های بشردوستانه و جلوگیری از تشدید درگیری است.

بهارین:

خانم مائو نینگ در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر این رویداد بر اجرای «بیانیه پکن» که قبلاً از سوی 14 گروه سیاسی فلسطینی در پکن صادر شده بود، گفت که چین همیشه از آشتی داخلی فلسطینی ها حمایت می کند و به آن معتقد است. این گام مهمی در جهت حل مسئله فلسطین و دستیابی به صلح و ثبات در خاورمیانه بر اساس «راه حل دو کشوری» است.

سخنگوی وزارت خارجه چین به نقل از رسانه های رسمی چین افزود: با وجود هر تغییری در اوضاع، جناح های فلسطینی باید اتحاد خود را تقویت کنند و جامعه جهانی نیز باید قاطعانه از این موضوع حمایت کند.

مائو نینگ تاکید کرد که چین آماده همکاری با طرف های مربوطه برای ادامه تلاش های بی وقفه برای دستیابی به این هدف است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، رژیم صهیونیستی عصر دیروز (پنجشنبه 5 مهرماه) در بیانیه‌ای رسمی مدعی شد یحیی السنوار در بمباران منطقه‌ای از غزه به شهادت رسیده است. حماس هنوز به طور رسمی خبر شهادت سنوار را اعلام نکرده است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *