واکنش کادر فنی تیم ملی به ادعای خداداد عزیزی چه بود؟

تبلیغات بنری

تسنیم نوشت: مشاور کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران تایید کرد که اگرچه قرعه کشی تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی سخت نیست، اما دیدارهای سختی در پیش خواهد بود.

هومن افضلی درباره قرعه کشی تیم ملی ایران در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 گفت: قرعه بدتری داریم و گروه دیگر از گروه ما سخت تر است اما گروه دیگر از گروه ایران راحت تر است. ما در وسط قرعه کشی هستیم. در مسابقات کشوری در گروه آسان مسابقات آسانی وجود ندارد. وقت سازماندهی نداریم و بازیکنان با سه یا چهار جلسه تمرین وارد مسابقات می شوند. این چند جلسه به تمرین ختم نمی شود و بیشتر ریکاوری و در نهایت یک جلسه تاکتیکی است.

وی با تاکید بر اینکه بازی آسانی وجود ندارد، اضافه کرد: تیم های امروز کارهایی را انجام می دهند که 30 سال پیش به ندرت انجام می دادند. آنها مسابقات حریف خود را می بینند و بازیکنان را آنالیز می کنند و به همین دلیل فاصله ها کم شده است. اگر مسابقات ملی را خیلی راحت بگیرید دستگیر می شوید. به نظر من قرعه ما سخت ترین نیست، اما سخت است و باید با تمرکز بالا وارد زمین شویم.

مشاور فنی این تیم خاطرنشان کرد: قطر قهرمان جام ملت های آسیا است و با غلبه بر ایران به فینال راه یافت. امارات همیشه یک تیم قابل احترام در آسیا بوده و بازیکنان خارجی دارد که می توانند با آنها بازی کنند. ازبکستان یکی از تیم های خوب آسیاست و در مرحله مقدماتی دیدیم که به راحتی نمی بازند. ازبکستان در جام ملت های آسیا عملکرد خوبی داشت. کره شمالی نیز سوریه را شکست داد و به این مرحله رسید. بازی با این تیم کار آسانی نخواهد بود و تا این دیدار راه زیادی در پیش داریم.

افضلی در پاسخ به اظهارات اخیر خداداد عزیزی در خصوص کادر فنی تیم ملی، اظهار داشت: این که درباره هر تیمی در دنیا نظرات مثبت و منفی وجود داشته باشد، امری عادی است. شما هرگز نمی توانید همه را راضی نگه دارید.

وی در پاسخ به ادعای بازیکنان فعلی تیم ملی مبنی بر اینکه بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران هستند، گفت: فوتبال در دوره های 8 ساله تغییر و تحول می کند و نیازها و توانایی های بازیکنان نیز تغییر می کند. به همین دلیل است که این قیاس درست نیست.” مقایسه بین مسی و مارادونا انجام می شود، اگر فوتبال در گذشته متفاوت بود و اکنون متفاوت است. اینها بحث های هواداران است. بازیکنان مربی یا متخصص در فوتبال نیستند، بلکه بازیکن هستند فوتبال، شعار دادن رایج است و بخشی از فرهنگ است.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *