پزشکیان و مکرون راهکار‌های آتش‌بس بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل را بررسی کردند

تبلیغات بنری


دکتر مسعود البادیشیان و امانوئل مکرون بعد از ظهر یکشنبه 31 مهر 1403 هجری شمسی در تماس تلفنی روسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه راههای توقف درگیری و برقراری آتش بس میان حزب الله لبنان و حزب الله لبنان را بررسی کردند. حزب الله. رژیم صهیونیستی.

بهارین:

روسای جمهور دو کشور همچنین در این تماس تلفنی آخرین تحولات منطقه به ویژه تشدید بحران در جنوب لبنان را مورد بررسی قرار دادند.

پزشکیان در این گفتگو با تایید اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار ایجاد منطقه امن به دور از جنگ و ناآرامی بوده و از آتش بس و توقف جنگ و درگیری استقبال کرده است، افزودند: حتی در جریان ترور ناجوانمردانه شهید هانیه در تهران توسط رژیم صهیونیستی، سران کشورهای غربی وعده آتش بس و… به امید جلوگیری از کشتار مردم مظلوم و بی گناه، مدتی خود را مهار کردیم، اما صهیونیست ها نشان دادند که به هیچ اقدام انسانی و بین المللی پایبند نیستند. چارچوب. قوانین با تشدید بمباران و جنایت در غزه و گسترش آن به لبنان.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از هر پیشنهادی برای دستیابی به صلح و ثبات در منطقه استقبال و حمایت خواهد کرد، از رئیس جمهور فرانسه خواست در تلاش برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل کشی و جنایات جاری در غزه، با سایر کشورهای اروپایی همراه شود. و لبنان

پزشکیان همچنین مواضع اخیر دولت فرانسه در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در لبنان و توقف ارسال سلاح به این رژیم را مثبت ارزیابی کردند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *