چگونه سایز صحیح مته گردبر دریل مگنت را انتخاب کنیم؟

تبلیغات بنری


بهارین:

مته مغناطیسی نوعی فرز توخالی است که برای حفاری فلزاتی مانند فولاد و چدن استفاده می شود. مته فولادی استوانه ای با لبه دندانه دار با طول ها و قطرهای مختلف است که یک سوراخ دایره ای در فلز ایجاد می کند. دریل چرخشی مربوط به دریل مغناطیسی می باشد و از انواع ارزان و ساده تا انواع پرکاربرد و تخصصی در بازار قابل خریداری است. برای اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب سایز مناسب این دریل و خرید آهنربا دریل تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

تیغه دوار مته مغناطیسی چگونه کار می کند؟

مته مغناطیسی به گونه ای کار می کند که تیغه آن فقط قسمت بیرونی سوراخ را برش می دهد. حفاری یکنواخت، دقیق و بدون خطا است. نسبت به سایر مته ها نیروی کمتری ایجاد می کند و فلز را سریعتر برش می دهد. در حین چرخش، تیغه بیرونی فلز را برش می دهد و سپس تکه فولاد اضافی به نام راب از مرکز تیغه برش جدا شده و می افتد.

اندازه مناسب مته چرخشی را انتخاب کنید

دریل های روتاری در سایزهای خاص و استاندارد تولید و به فروش می رسد. بسته به نوع کاری که می خواهید انجام دهید، باید اندازه مته مناسب را انتخاب کنید. اگر سایز مته اشتباه باشد در مراحل بعدی کار شما با مشکل مواجه می شود پس این مرحله را جدی بگیرید. در زیر برخی از قوانین کلی در مورد اندازه مته چرخشی آورده شده است:

  • قطر مته بسته به کاری که می خواهید انجام دهید متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، برای سوراخ کردن مواد نرم تر مانند چوب، باید قطر بزرگتری انتخاب کنید. از آنجایی که استفاده از مته مغناطیسی برای ایجاد سوراخ در فلز در نظر گرفته شده است، باید اندازه کوچکتری را انتخاب کنید. مته فلزی نوک تیزتری دارد و از فلز ساخته شده است.
  • شما باید قطر سوراخ را تعیین کنید و سپس قطر مته را تعیین کنید. ابتدا قطر سوراخی که می خواهید ایجاد کنید را به دقت تعیین کنید. قطر مته باید برابر یا کمتر از قطر سوراخ باشد.
  • قدرت مته می تواند اندازه مته را تعیین کند. هرچه مته قدرتمندتر باشد و توانایی آن برای نفوذ بیشتر در مواد بیشتر باشد، می توانید از مته های با قطر بزرگتر استفاده کنید.
  • به کاتالوگ و اطلاعات مربوط به تمرینات توجه کنید. مته مغناطیسیاین شامل یک کاتالوگ است که شما را راهنمایی می کند تا اندازه مته مناسب را انتخاب کنید.
  • گاهی اوقات با آزمون و خطا اندازه مناسب را پیدا خواهید کرد. ممکن است ماده ای که می خواهید در آن سوراخ کنید طبق قوانین ذکر شده عمل نکند و نتوان نیروی نفوذ مته را پیش بینی کرد. یا ممکن است نتوانید قدرت مته خود را تخمین بزنید. در اینجا باید با آزمایش ها و امکانات پیش بروید تا در نهایت به نتیجه دلخواه برسید.

انواع حفاری چرخشی مناسب برای حفاری آهنربایی

  • آسیاب آهن HSSتیغه های آن از فولاد است و برای سوراخ کردن سطوح صاف فلزی استفاده می شود. قطر این مته بین 16 تا 140 میلی متر است.
  • آسیاب آهن کبالتتیغه های این نوع دریل حاوی درصد بالایی کبالت بوده و برای سوراخکاری سطوح با مقاومت و سختی بالا مناسب می باشد. قطر آن بین 16 تا 100 میلی متر است.
  • آسیاب فولادی سر الماسیتیغه های این نوع مته چرخشی برای سوراخ کاری سطوح فلزی خشک مناسب است. قطر معمولی مته الماسی بین 16 تا 92 میلی متر است.

مراقب باشید که نوع مته ای که انتخاب می کنید تا حد زیادی به مواد و استحکام موادی که می خواهید در آن سوراخ ایجاد کنید بستگی دارد. اندازه مته باید با توجه به عمق و قطر سوراخی که می خواهید ایجاد کنید انتخاب شود، اما مراقب باشید، اگر به مواد توجه نکنید، به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. اگر مواد نرم تر از حد انتظار شما باشد، ممکن است سوراخ خیلی عمیق باشد. یا اگر قدرت آهنربای مته بیشتر یا کمتر از آن چیزی است که فکر می کردید، ممکن است با اندازه های مته متفاوت نتایج متفاوتی بگیرید. هنگام خرید آهنربا مته حتما به استحکام آن توجه کنید.

چگونه بهترین مته مغناطیسی را انتخاب کنیم؟

مته چرخشی مته Manateesi بسیار بادوام است و فلز را به سرعت برش می دهد. سوراخ ایجاد شده کاملا یکنواخت، تیز و دارای خطاهای بسیار کمی است. برای انتخاب بهترین ورزش به نکات زیر توجه کنید:

انتخاب مته به قطر سوراخ مورد نیاز، ماده ای که می خواهیم برش دهیم و عمق برش بستگی دارد.

بیت های برش استاندارد HSS را می توان در 80 درصد موارد اعمال کرد و بهترین عملکرد را دارد.

اگر نیاز به سوراخ کردن مواد سخت دارید، از مته با تیغه روکش دار یا کاربید استفاده کنید.

یک مته مغناطیسی بخرید

همراه با خرید مته مناسب، یک آهنربای مته نیز خریداری کنید

مته مغناطیسی یا دریل مغناطیسی یک مته با کیفیت بالا و پرکاربرد است که نسبت به سایر انواع مته مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا می توان به قیمت مناسب، سهولت حمل و نقل و کارکرد ساده اشاره کرد. این مته برای حفاری عمودی با دقت بالا در فولاد و آلومینیوم استفاده می شود. با مکانیزم آهنربایی به کار رفته در این مته سوراخ کاری بسیار دقیق و بدون جابجایی زیاد انجام می شود.

برای استفاده از مته مغناطیسی، مته چرخان باید در کنار باشد یک مته مغناطیسی بخرید خرید مته های فلزی روتاری برای ایجاد سوراخ در فلز ایده آل هستند. بسته به قطر و طول سوراخی که می خواهید در فلز ایجاد کنید، اندازه مته چرخشی را انتخاب و خریداری کنید.

سخن پایانی در مورد تمرین آهنربا

در این مقاله در مورد مته مغناطیسی و مته چرخشی مربوط به آن صحبت کردیم. مته مغناطیسی برای حفاری فلز ایده آل است و در اندازه های مختلف قابل خریداری است. اندازه مته را بر اساس قطر و عمق سوراخی که می خواهید در فلز ایجاد کنید انتخاب کنید. همچنین حتما به موادی که می خواهید سوراخ کنید و قدرت مته دقت کنید. برای راهنمایی بیشتر در مورد انتخاب مته چرخشی اندازه مناسب با ما تماس بگیرید.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *