کاهش قیمت سکه؛ افزایش نرخ طلا در بازار!

تبلیغات بنری


نادر بذرافشان، رئیس فدراسیون طلا و جواهر تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره وضعیت بازار ارز داخلی و طلا در هفته گذشته، اظهار کرد: هفته گذشته در کل بازار آرام و آرام بود. دور از آرامش نوسانات خاص اگرچه در برخی روزها شاهد افزایش نوسان و در برخی روزها کاهش بودیم، اما به طور کلی بازار طی هفته گذشته آرام و به دور از التهاب بود. اما همچنان رکود و کاهش تقاضا در بازار وجود دارد. تا جایی که این رکود فعالیت اقتصادی صنعت طلا و جواهر را با خطر جدی مواجه کرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: با وجود آرامش حاکم در بازارها، بازارهای جهانی آرام نبود و شاهد نوسانات زیادی در بازار جهانی طلا بودیم. قیمت طلا در طول هفته شاهد نوسانات بین 8 تا 15 دلار بود، اما در پایان هفته با نوسانات فراوان، قیمت هر اونس طلا نسبت به ابتدای هفته 31 دلار افزایش یافت. در حال حاضر آخرین قیمت ثبت شده هر اونس طلا در بازار جهانی 2363 دلار است.

سکه 50 هزار تومان افزایش یافت اما 350 هزار تومان از حباب آن خارج شد.

وی در خصوص آخرین قیمت معاملات ارز و طلا در بازار و تغییرات قیمتی آنها نسبت به ابتدای هفته اظهار داشت: هر قطعه ارز طرح جدید نسبت به ابتدای هفته 50 هزار تومان افزایش قیمت داشته است. آخرین معاملات دیروز (پنجشنبه) به 40 میلیون تومان رسید. سکه 100 هزار تومانی طرح قدیم شاهد کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته بود و به 36 میلیون و 700 هزار تومان رسید. هم ارز نیمایی و هم ارز سه ماهه در هفته گذشته شاهد کاهش 150 هزار تومانی بودند و قیمت ها در پایان هفته 22 میلیون و 650 هزار تومان (نیم ارز) و 14 میلیون و 600 هزار تومان (سه ماهه) تعیین شد. ارز)، به ترتیب. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز بدون تغییر شش میلیون و 900 هزار تومان در گردش بود.

بذرافشان از کاهش حباب ارزی با وجود افزایش جزئی در هفته جاری خبر داد و گفت: هر چند ارز نسبت به ابتدای هفته شاهد افزایش جزئی قیمت بود، اما حباب آن نسبت به ابتدای هفته 350 هزار تومان کاهش یافت. قیمت هر قطعه ارز هم اکنون هفت میلیون و 400 هزار تومان است.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *