نزدیک به دو سال از زمانی که OpenAI مدل زبان مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT خود را راه اندازی کرد و به راه اندازی انقلاب مولد هوش مصنوعی کمک کرد، می گذرد. کاربران به طور پیش فرض برای استفاده از ChatGPT صف کشیده اند. این موضوع باعث ایجاد رقابت جدیدی در زمینه هوش مصنوعی بین حداقل سه شرکت بزرگ فناوری شده است.
به گزارش روزیاتو، نمودار زیر کشورهای مختلف جهان را نشان می دهد که بیشترین استفاده از ChatGPT را دارند.
کشورهای جوان بیشتر احتمال دارد از ChatGPT استفاده کنند
در میان کشورهای مورد بررسی، هند بالاترین درصد (45٪) افرادی را دارد که از ChatGPT استفاده می کنند.
این ممکن است تا حدی به دلیل تعداد زیاد مشاغل فناوری اطلاعات در کشور باشد. ChatGPT می تواند یک دارایی ارزشمند برای آنها باشد.
بر اساس اطلاعات این رتبه بندی، کشورهایی که میانگین سنی پایین تری دارند، به دلیل جمعیت جوان تر و آگاه تر از فناوری، احتمالاً تمایل بیشتری به استفاده از ChatGPT دارند.
این ارتباط در نحوه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی نیز دیده می شود. به عنوان مثال، پاسخ دهندگان به نظرسنجی جهانی مصرف کنندگان CCI در هند و فیلیپین از هوش مصنوعی برای اهداف خاصی استفاده می کنند: برای کمک به تحقیقات یا به عنوان دستیار شخصی مجازی.
در مقابل، شرکت کنندگان در ایالات متحده و آلمان (با استفاده کمتر از ChatGPT) عمدتاً با آن بازی می کنند.
پرداختن به نیازهای برآورده نشده دلیل اصلی عدم پذیرش هوش مصنوعی توسط مصرف کنندگان صرفاً به دلیل تازگی آن است. به عبارت دیگر، آنها از هوش مصنوعی برای تعیین اهداف مالی، یافتن توصیه های شخصی یا جستجوی موارد مشابه استفاده می کنند.
به طور کلی، حدود 40٪ از تمام پاسخ دهندگان در نظرسنجی گفتند که در مورد هوش مصنوعی هیجان زده بودند، 28٪ در مورد آن مخالف بودند و 29٪ نگران بودند.
asriran به نقل از بهارین