گزینه پرسپولیس و سرمربی ستاره پرسپولیس به استقلال وصل شد!

تبلیغات بنری
بهارین:

پس از جدایی جواد نکونام از استقلال، این تیم هنوز نتوانسته مربی خارجی جذب کند و به مسابقات خود با سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی موقت ادامه می دهد.

پس از جدایی نکونام نام های زیادی مطرح شد و به نوعی به عنوان گزینه سرمربیگری استقلال مطرح شد. یکی از این نام ها پیتسو مسیمانه است که گفته می شود با مدیران باشگاه استقلال مذاکره کرده و احتمال دارد این مربی آبی پوشان با این تیم همکاری کند. لازم به ذکر است مسیمان گزینه خاصی برای باشگاه استقلال نیست و شوخی های زیادی از درون باشگاه انجام شده تا این مربی از حضور در جمع آبی پوشان خارج شود. به همین منظور این مربی را که از شب گذشته گزینه نهایی استقلال شده است را معرفی می کنیم.

گزینه هدایت استقلال متولد 1964 است که در دوران فوتبالش 4 بازی ملی در آفریقای جنوبی انجام داد و پس از ترک فوتبال ابتدا مربی تیم ذخیره ساندانز شد و سپس در سال 1394 دستیار بروس گروبار معروف شد. تیم اصلی این باشگاه بود و با جدایی این دروازه بان افسانه ای از سال 2001 تا 2007 هدایت ساندانز را برعهده گرفت.

موسیمان به مدت 3 سال به عنوان دستیار کارلوس آلبرتو پریرا و جوئل سانتانا در تیم ملی آفریقای جنوبی کار کرد. پس از خروج آفریقای جنوبی از جام جهانی 2010 در مرحله گروهی، موسیمان به عنوان سرمربی تیم ملی آفریقای جنوبی انتخاب شد. او در 17 بازی هدایت کشورش را بر عهده داشت و به دلیل عدم رسیدن به جام ملت های آفریقا در سال 2012 از سمت خود برکنار شد. مسابقات مقدماتی ملل، زمانی که تیمش برای… واجد شرایط بود، برای تساوی بازی کنید. در سال 2012 به ساندانز بازگشت و سرمربی جدید این باشگاه شد.

موسیمن از هفته دوازدهم به عنوان سرمربی تیم سانداونز انتخاب شد و توانست با هشت برد، هشت تساوی و سه شکست این تیم را به مقام دهم لیگ برتر آفریقای جنوبی برساند. او در دومین فصل حضورش در این باشگاه قهرمان لیگ برتر آفریقای جنوبی شد و در سال های همکاری با این تیم چهار قهرمانی لیگ، دو قهرمانی جام حذفی، دو قهرمانی جام ندبانک، یک قهرمانی لیگ قهرمانان CAF و یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. قهرمانی سوپر جام آفریقا Sundowns. موسیمن در سال 2016 تیمش را به فینال جام باشگاه های آفریقا رساند و با غلبه بر زمالک مصر قهرمان این مسابقات شد و در جام باشگاه های جهان پنجم شد.

مسیمن پس از هشت سال پرافتخار و کسب عنوان پرافتخارترین مربی آفریقای جنوبی، در چهار بازی اخیر لیگ برتر مصر، هدایت الاهلی، یکی از بزرگترین باشگاه های قاره آفریقا را بر عهده گرفت. او در دوره کوتاه خود در فصل 20-2019 به تمام عناوین ممکن با الاهلی دست یافت. او در این فصل قهرمان لیگ برتر مصر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آفریقا شد.

مسیمن که الممالک را از صعود به فینال لیگ آفریقا محروم کرد، در لیگ برتر مصر رقیب الممالک نبود و به نایب قهرمانی بسنده کرد اما پس از قهرمانی در سوپرکاپ آفریقا، میزبان خود را با نتیجه 3 برنده شد. 0. کایزرشف از کشورش از عنوان قهرمانی حذف شد و از قهرمانی باشگاهش در لیگ قهرمانان CAF دفاع کرد.

موسیمن یک فصل دیگر در الاهلی ماند و پس از کسب مقام دوم در لیگ محلی و قهرمانی باشگاه های آفریقا، الاهلی را ترک کرد. او در این فصل فقط توانست سوپرکاپ آفریقا را فتح کند. ویداد مراکشی مانع بزرگی برای کسب عنوان قهرمانی برای سومین فصل متوالی لیگ قهرمانان اروپا شد. او دو بار با الاهلی در جام باشگاه های جهان شرکت کرد و هر دو بار سوم شد. در سال 2021، الاهلی در جدول رده بندی پالمیراس را شکست داد و پس از شکست مقابل بایرن مونیخ در نیمه نهایی، سوم شد. در سال 2022، الاهلی پس از شکست مونتری و باخت به پالمیرا، الهلال را با چهار گل شکست داد و سوم شد.

موسیمن پس از پیروزی مقابل الهلال مورد توجه سعودی ها قرار گرفت و از الاهلی مصر به الاهلی العربی رفت و با قهرمانی در سطح دوم این تیم را به لیگ برتر عربستان بازگرداند. سپس به الوحده رفت اما پس از تنها ده بازی از این تیم اخراج شد. او که با احمد نورالله در باشگاه الوحده کار می کرد، فصل گذشته 15 بازی تیم آبی های عربستان را مدیریت کرد اما نتوانست این تیم را در لیگ برتر حفظ کند و بازار کار عربستان و کشورهای عربی را ترک کرد.

نکته جالب در کارنامه این مربی این است که او دو دوره گزینه هدایت پرسپولیس بود اما حالا به استقلال پیوند خورده است.

عملکرد مسیمان به عنوان مربی

سوپر ورزش: 33 مسابقه (میانگین امتیاز 1.48)

آفریقای جنوبی: 17 مسابقه (متوسط ​​امتیاز 1.53)

Sundowns: 336 بازی (میانگین 1.94 امتیاز)

الاهلی مصر: 102 (میانگین 2.17 امتیاز)

الوحده امارات: 10 مسابقه (میانگین 1.80 امتیاز)

ابها عربستان: 15 مسابقه (میانگین 1.20 امتیاز)

افتخارات

قهرمانی مصر

قهرمانی جام فدراسیون مصر

قهرمانی سطح دوم لیگ عربستان

4 قهرمانی آفریقای جنوبی

برنده دو بار جام آفریقای جنوبی

دو بار برنده جام ندبانک

3 بار قهرمان لیگ قهرمانان CAF

3 قهرمانی سوپرجام آفریقا

دو بار مقام سوم جام باشگاه های جهان

رکورد فصلی

تعداد مسابقه: 517

تعداد برد: 288

عدد مساوی: 126

تعداد تلفات: 103

امتیاز: 831

امتیاز: 451

میانگین امتیاز: 1.75

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *