گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و چین در خصوص تحولات منطقه

تبلیغات بنری


وزرای خارجه ایران و چین در تماسی تلفنی بر لزوم افزایش تلاش‌ها و ابتکارات دیپلماتیک با طرف‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی برای جلوگیری از تشدید تنش و ناامنی در منطقه غرب آسیا تاکید کردند.

بهارین:

آقای عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان که در سفری منطقه ای به سلطان نشین عمان به سر می برد، امروز دوشنبه (31 مهرماه) در پاسخ به تماس تلفنی وانگ یی وزیر امور خارجه چین با سفارت ایران در مسقط، و دو طرف آخرین تحولات منطقه غرب آسیا را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه چین با اشاره به روابط مهم و راهبردی کشورش با ایران، بر لزوم افزایش تلاش ها و ابتکارات دیپلماتیک با طرف های مختلف منطقه ای و بین المللی برای جلوگیری از تشدید تنش و ناامنی در منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از تلاش های دولت چین برای توقف آتش سوزی ها و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان استقبال کرد و انفعال شورای امنیت سازمان ملل را به دلیل ممانعت های آمریکا فاجعه توصیف کرد. وی از نقش چین در کمک به حفظ صلح و امنیت منطقه قدردانی کرد.

در این تماس تلفنی روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و روسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس بریکس در کازان با یکدیگر دیدار کردند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *