گوگل به برق هسته‌ای متوسل شد

تبلیغات بنری


شرکت فناوری گوگل قصد دارد از رآکتورهای هسته ای برای تامین برق فناوری های هوش مصنوعی مانند ربات چت جمینی و برنامه تلفن هوشمند هوش مصنوعی پیکسل استفاده کند.

بهارین:

به گزارش دیلی میل، می توان گفت که گوگل از طریق چت ربات خود “جمینی” و برنامه هوش مصنوعی خود “پیکسل” تمرکز زیادی روی هوش مصنوعی دارد. اما این قدرت محاسباتی پیشرفته نیازمند میلیون‌ها رایانه به نام «سرور» است که در مراکز داده در سراسر جهان قرار دارند و به صورت شبانه روزی کار می‌کنند.

اکنون گوگل برای تامین انرژی مورد نیاز هوش مصنوعی خود به انرژی هسته ای روی آورده است. این غول فناوری با شرکت انرژی هسته ای کایروس پاور مستقر در کالیفرنیا قراردادی برای ساخت راکتورهای هسته ای جدید برای تامین انرژی مراکز داده گوگل امضا کرده است.

اگرچه مکان این راکتورها هنوز اعلام نشده است، اما گوگل اعلام کرد که اولین رآکتور در سال 2030 شروع به کار خواهد کرد و راکتورهای بیشتری تا سال 2035 به بهره برداری خواهند رسید. مایکل تریل، مدیر ارشد انرژی و آب و هوا در گوگل، اشاره کرد که این توافقنامه باعث خواهد شد. تسریع روند انتقال انرژی در سراسر ایالات متحده. گوگل و کایروس پاور جزئیات مالی این قرارداد و محل ساخت نیروگاه های هسته ای در آمریکا را فاش نکردند.

تکنیک های هوش مصنوعی که نیاز به استفاده از قدرت محاسباتی زیادی دارد. آنها شبانه روز برق زیادی مصرف می کنند و باعث افزایش مصرف انرژی این شرکت شده اند. گوگل حدود 20 مرکز داده را در آمریکای شمالی و بیشتر در سراسر جهان اداره می کند و بر نیاز به انرژی پاک تاکید کرده است. در سال 2020، این شرکت هدف خود را برای اجرای عملیات خود با انرژی کربن خنثی در تمام شبکه ها تا سال 2030 تعیین کرد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *