این پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ را از دست ندهید

تبلیغات بنری


صدای ایران نوشت: پس از برگزاری اولین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی، با واکنش مثبت به این مناظره، شاخص کل از افت روز یکشنبه بیش از 15 هزار واحد بهبود یافت. این در حالی است که اضافه شدن چهره های سیاسی و اقتصادی به ستاد انتخابات و حمایت های صورت گرفته از سوی اقتصاددانان مختلف وضعیت و چهره واقعی هر یک از کاندیداها را روشن کرد.

در بازار امروز، گروه اول از نظر ارزش بازار، گروه فلزات اساسی و گروه شیمیایی بودند که نشان می دهد بازار به سمت شرکت های صادرات محور حرکت می کند و گروه خودرو در رتبه سوم قرار دارد. ارزش بازار معاملات گروه فلزات اساسی امروز به بیش از 161 میلیارد تومان و برای گروه شیمیایی به 128 میلیارد تومان می رسد که البته هنوز برخی از افراد قبل از اخبار و اتفاقات مهم (سیاسی-اقتصادی) و تا زمانی که خطرات را قبول نمی کنند. روز اعلام نتایج دور دوم انتخابات صبور هستند و خرید نمی کنند و این را می توان از ارزش معاملاتی گروه های بازار سرمایه و همچنین از ارزش کل معاملات روز جاری دریافت.

محمدرضا بورابراهیمی، رئیس کمیته اقتصادی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کالاهای انحصاری، خدمات دولتی و یارانه‌هایی که از ارز ترجیحی استفاده می‌کنند، مشمول قیمت‌گذاری دستوری است و به غیر از این گروه کالاها، دولت حق ندارد. هر گونه اقدامی در خصوص قیمت گذاری اجباری انجام دهد.

برابراهیمی تاکید کرد: دولت جدید موظف است طبق قانون برنامه هفتم قیمت گذاری دستوری را لغو کند. چرا که لغو قیمت گذاری دستوری یکی از مفاد مهمی است که در برنامه هفتم به دلیل اختلال در فعالیت های اقتصادی به ویژه بازار سرمایه درج شده است و این موضوع چالش جدی پیش روی نظام اقتصادی کشور را حل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه، محسن التفرشی، رئیس اداره دعاوی بازار و تشکل های خودتنظیمی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: اعضای هیات مدیره، سهامداران عمده و مدیران یک شرکت کارگزاری از ثالث سوء استفاده کردند. کدهای تجارت احزاب در دستکاری و به اشتراک گذاشتن یکی از کدهای بازار موجود بدون نسخه، و دادگاه حکم داد که آنها باید به شدت مجازات شوند.

اما علاوه بر اخبار مختلف مربوط به فروش خودرو از سوی شرکت های داخلی، ایران خودرو در روزهای اخیر اعلام کرد که تولید پژو پارس به عنوان یکی از پرطرفدارترین محصولات تاریخ خودروسازی کشور به پایان رسیده و این خودروی پرطرفدار راهی بازارهای جهانی شده است. موزه سرانجام سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که 31 خرداد 1403 آخرین مهلت حذف پژو پارس است و این بار شرکت ایران موتور با حذف این خودرو در تاریخ مورد نظر موافقت کرد.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات امروز با افزایش بیش از 15 هزار واحدی به کار خود پایان داد و اخبار، حاشیه بحث و صحبت های چهره های مطرح اقتصادی امروز به موضوع آینده پایتخت کمک می کند با وجود به تعویق افتادن همه چیز تا نتایج انتخابات در 15 جولای، بازار می تواند امیدوار کننده باشد.

از نظر فنی، شاخص کل بورس تهران که عصر روز بعد از شنیدن نتایج انتخابات نتوانست خط روند نزولی ایجاد شده در RSI را حذف کند، توانست جایگاه خوبی را برای این منظور حفظ کند. شاخصی مهم در جریان معاملات امروز (البته با کمی امتیاز و ایجاد علاقه در بین فعالان).

این در حالی است که امشب دور دوم مناظره تلویزیونی برگزار می شود و به جرات می توان گفت که مناظره امشب می تواند تغییرات جدی در روند بازار ایجاد کند. زیرا فردا چهارشنبه آخرین روز کاری هفته جاری بازار پول خواهد بود.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *