وضعیت نامزدها در استان‌های مختلف چگونه است؟

وضعیت نامزدها در استان‌های مختلف چگونه است؟

تبلیغات بنری


خبرآنلاین نوشت: با نزدیک شدن به پایان مهلت قانونی تبلیغات، حجم اخبار مربوط به نامزدهای مرحله دوم انتخابات در روز چهارشنبه 22 تیرماه و با فرا رسیدن روز پنجشنبه 23 تیرماه بسیار بالا بود. با آغاز ممنوعیت قانونی تبلیغات انتخاباتی، موج اخبار تبلیغاتی کاهش یافت، اما تغییر محسوسی در سهم اقبال عمومی مسعود مازیکیان و سعید جلیلی ایجاد نشده است.

در نمودار 1 روند علاقه عموم مردم به مسعود مازیکیان (آبی) و سعید جلیلی (قرمز) بر اساس Google Trends را مشاهده می کنید. نمودار بالا وضعیت کلی علاقه مندی نامزدها را در 30 روز گذشته نشان می دهد. واضح است که میزان اقبال مردم در دو مناظره دوشنبه و سه شنبه گذشته بیش از مرحله اول افزایش یافت تا جایی که اوج این علاقه در مناظره دوم به وقوع پیوست. با این محاسبه می توان گفت دمای انتخابات نسبت به هفته گذشته (مرحله اول) گرمتر شده است و می توان انتظار داشت نرخ مشارکت در انتخابات مرحله دوم بیشتر از مرحله اول باشد.

نمودار 1

در تصویر بالا نمودار میانی جهت علاقه نسبی پزشکان و الجلیلی را پس از اعلام نتایج مرحله اول در روز شنبه 18 تیرماه تا عصر روز پنجشنبه 23 تیرماه و نمودار پایین نشان می دهد. تغییرات 24 ساعت گذشته را نشان می دهد.

در جدول 1 میزان علاقه نسبی مردم استان های مختلف کشور به نامزدهای انتخاباتی و تغییرات آن در 7 روز (قبل از انتخابات روز جمعه 17 تیرماه تا امروز)، 5 روز (پس از اعلام نتایج انتخابات تا امروز) امروز) و 36 ساعت گذشته همانطور که می بینید. سهم سود لزوماً به معنای سهم نهایی نامزد از آرایی نیست که به دست آورده است.

جدول 1- سهم نسبی علاقه کاربر در دو نامزد بر اساس Google Trends
7 روز گذشته 5 روز گذشته (9 تا 14 ژوئیه) 36 ساعت گذشته
حالت دکترها گالیله ای دکترها گالیله ای دکترها گالیله ای
آذربایجان شرقی 65% 35% 65% 35% 68% 32%
آذربایجان غربی 64% 36% 63% 37% 67% 33%
اردبیل 60% 40% 61% 39% 64% 36%
اصفهان 61% 39% 62% 38% 62% 38%
البرز 62% 38% 63% 37% 64% 36%
درد 61% 39% 62% 38% 63% 37%
بوشهر 59% 41% 62% 38% 59% 41%
تهران 60% 40% 62% 38% 63% 37%
چهارمحال و بختیاری 62% 38% 62% 38% 64% 36%
خراسان جنوبی 58% 42% 61% 39% 57% 43%
خراسان رضوی 58% 42% 62% 38% 60% 40%
خراسان شمالی 61% 39% 64% 36% 62% 38%
خوزستان 59% 41% 63% 37% 60% 40%
زنجان 62% 38% 59% 41% 60% 40%
سمنان 61% 39% 63% 37% 61% 39%
سیستان و بلوچستان 64% 36% 63% 37% 65% 35%
شوالیه 61% 39% 62% 38% 61% 39%
کاسپین 61% 39% 61% 39% 60% 40%
بلند شو 57% 43% 57% 43% 58% 42%
کردستان 66% 34% 66% 34% 65% 35%
کرمان 62% 38% 65% 35% 61% 39%
کرمانشاه 67% 33% 65% 35% 67% 33%
کهجیلویه بویاحمد 61% 39% 61% 39% 61% 39%
گلستان 61% 39% 60% 40% 62% 38%
غول ها 61% 39% 62% 38% 64% 36%
لرستان 61% 39% 62% 38% 64% 36%
مازندران 59% 41% 61% 39% 62% 38%
وسط 61% 39% 62% 38% 61% 39%
هرمزگان 63% 37% 62% 38% 60% 40%
همدان 64% 36% 62% 38% 62% 38%
یزد 61% 39% 61% 39% 62% 38%
ایران 61% 39% 62% 38% 62% 38%

در نمودار 2 مقایسه سهم لایک و کامنت در اینستاگرام را مشاهده می کنید که خوشبختانه در حال حاضر از هجوم کاربران و ربات های سازمان یافته در امان است! همانطور که مشاهده می کنید روند سهم کاندیداها طی 5 روز گذشته (شنبه تا امروز) و 36 ساعت گذشته مشابه است.

وضعیت نامزدها در استان‌های مختلف چگونه است؟

نمودار 2

در جدول 2 می توانید نتایج بررسی ISPA و پیش بینی های Datak را مشاهده کنید. ایسپا این پیش بینی را از طریق نظرسنجی میدانی (مصاحبه حضوری) از 3606 ایرانی بالای 18 سال در سراسر کشور و دیتک با بررسی بیش از 300000 منبع در پلتفرم های مختلف (منابع خبری، اینستاگرام، تلگرام، توییتر، آیتا) انجام داده است. ) اینترانت بله، روبیک

جدول 2 – مقایسه بررسی های ISPA و Datac
اسپا Datac
جاده بررسی میدانی میزبانی تلفن شبکه اجتماعی
نرخ مشارکت 45% 44.7٪
دکترها 49.5٪ 51.1٪
گالیله ای 43.9٪ 46.6٪
من انتخاب نکردم 5%
سفید و ضایعات 1.8٪ 2.3٪
اشتباه +/- 2% +/- 5٪

اگر سهم کاربرانی که از هر پلتفرم استفاده می کنند را نیز در نظر بگیریم، روندهای مشاهده شده نشان می دهد که رقابت شدیدی بین نامزدها وجود دارد و حاشیه خطا بسیار زیاد است که نمی توان در مورد برنده انتخابات صحبت کرد. اما یک چیز قطعی است: هرچه سهم مشارکت مردم در انتخابات فردا (جمعه 24 تیر) بیشتر باشد، می توان انتظار داشت که نتایج نهایی برای توجه مردم (بر اساس Google Trends) و توجه مردم (لایک در اینستاگرام) به نتایج کلی نزدیکتر باشد.

کاهش مشارکت مردم در انتخابات فردا نتیجه را به سمت فضای شبکه های اجتماعی محلی مانند ETA، Robica و Weiss که جمعیت کمتری فعال دارند اما سازماندهی و مصمم تر هستند، سوق می دهد.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *