نامه ریاست جمهوری ۵ استقلالی را معلق نگه داشت!

تبلیغات بنری

خبروزی نوشت: انتشار توییتی در صفحه حمید زرآبادی فعال سیاسی نشان می دهد که شرکت هلدینگ خلیج فارس اجازه انتصاب مدیرعامل و تغییر در هیات مدیره استقلال را نداده است.

این نماینده سابق مجلس در توییتر خود نوشت: با وجود اینکه بخشنامه ای به همه دستگاه های اجرایی مبنی بر خودداری از هرگونه تغییر در ساختارهای سازمانی یا جابجایی نیروی کار و … تا تشکیل دولت چهاردهم ابلاغ شد، اما گزارش هایی مبنی بر خودسرانه صادر شد. دستورات نامنظم و متناقض در بخشنامه فوق الذکر و به اطلاع دستگاه های اجرایی و واحدهای آن می رساند.

بر اساس این بخشنامه کلیه دستگاه های اجرایی تا زمان تشکیل دولت چهاردهم مکلف به هرگونه تغییر در ساختارهای سازمانی، واگذاری کارکنان جدید، واگذاری اموال دولت، اعمال سامانه های جدید، تغییر تعرفه ها و عوارض و … هستند. هر رویه ای خارج از محدوده ایالت. قوانین و مقررات.

تاریخ این پیام 12 خرداد ماه سال جاری است. با انتشار این بخشنامه مشخص می شود که چرا مصوبات جلسه شنبه 25 تیرماه هیات مدیره استقلال کتمان شده است.

هیات مدیره استقلال احمد شهریاری را به عنوان رئیس هیئت مدیره منصوب کرد و فرشید سامی مدیرعامل این باشگاه شد اما تا این لحظه استقلالی ها به صورت رسمی این خبر را منتشر نکرده اند.

دلیل اول کتمان این تصمیمات ترس از واکنش مردم بود و حالا دلیل دوم را هم می دانیم. هلدینگ خلیج فارس تا روی کار آمدن دولت جدید حق هیچ تغییری در ساختار سازمانی نداشت.

مجمع عمومی هیئت مدیره باشگاه استقلال در تاریخ 30 خردادماه برگزار شد و مقرر شد 5 شرکت کمک کننده به باشگاه استقلال نمایندگان خود را برای عضویت در هیئت مدیره معرفی کنند. شرکت هلدینگ خلیج فارس در ادامه از هفته گذشته شهریاری، سامی، افضلی، حیدرزاده و مصطفی کارخانه را به عنوان اعضای هیئت مدیره معرفی کرد، اما اکنون با توجه به نامه مخبر، سرپرست، مشخص شده است که حتی این پنج نفر به عنوان اعضای هیأت مدیره انتخاب شدند و این غیرقانونی بود، ناگفته نماند که این پنج نفر می خواهند رئیس و مدیرعامل را از بین خود منصوب کنند. بخشنامه ارسالی مخبر به مجموعه نهادهای دولتی و کلیه دستگاه های اجرایی شامل وضعیت شرکت هلدینگ خلیج فارس می باشد.

اگرچه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سال 1392 از دولت به بخش خصوصی واگذار شد، اما حدود 40 درصد از سهام سرمایه گذاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس متعلق به سرمایه گذاری اهداف فرعی صندوق بازنشستگی کارکنان نفت است که باعث می شود شرکت هلدینگ خلیج باید تابع فارس باشد به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی تابع قوانین و مقررات دستگاه های اجرایی می باشد.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *