پزشکیان ایده خود را برای گره گشایی از اقتصاد با مردم در میان بگذارد

تبلیغات بنری


محمدقلی یوسفی، تحلیلگر اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار «اطلاعات آنلاین»، با اشاره به تلاطم هایی که در عرصه اقتصادی به وجود آمده است، گفت: یک قانون نانوشته در علم اقتصاد تصریح می کند که «نیاز اساسی توسعه، تجارت با دنیاست». برای اینکه بتوان نتیجه گرفت، ساختار اداری نهاد دولتی در ایران از اقتدار و استقلال لازم برای تلاش برای رفع موانع اقتصادی برخوردار نیست. در واقع، ریشه‌های بحران اقتصادی در سیاست خارجی نهفته است و دولت‌ها تحت شرایط آشفته اقتصادی نمی‌توانند نفوذ کمی داشته باشند.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی می افزاید: لازم است دولت جدید برای بازکردن گره ارتباط با نظام بین الملل افکار و اندیشه هایی را که در ذهن دارد به مردم گزارش دهد. در واقع تا زمانی که نتوانیم تحریم ها را لغو کنیم و همچنین تا زمانی که نخواهیم به معاهدات بین المللی بپیوندیم، تشریفات اقتصادی مضر باقی خواهد ماند.

به گفته وی، اگر مسئولان دولتی در کابینه پزشکی مدبر و متخصص باشند، می توانند تا حد امکان از این وضعیت بکاهند.

این کارشناس اقتصادی ادامه می دهد: نکته مهم دیگری نیز وجود دارد و آن این است که رئیس جمهور منتخب نباید در انتخاب اعضای دولت و همچنین استانداران یا مدیران کل به تاریخ کنونی مردم توجه کند و مزیت ها را در نظر بگیرد. ما در دولت سیزدهم با این جریان مواجه بودیم که اکثر مدیران خود را از دانشگاه امام صادق(ع) دعوت می کرد و با نوعی بی کفایتی مواجه بودیم که در طول چهل سال حکومت هرگز به چشم نیامده بود. در واقع نمی توان انتظار داشت که از گروهی فاقد تجربه و تخصص، آرامش را به جامعه تزریق کنیم.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *