تولید انبوه خودروی برقی تمام ایرانی آغاز می‌شود +عکس

تبلیغات بنری


بهارین نوشت: سامان فیروزی درباره آخرین دستاوردها و فعالیت های شرکت کرمان موتور در زمینه خودروهای برقی گفت: شرکت کرمان موتور در حوزه خودروهای برقی در دو مسیر پیش می رود ماشین تولید خودروهای برقی بومی را در سال 1400 با همکاری شرکت مپنا آغاز کردیم. صنعت، شرکت کرمان موتور حرکت به سمت این خودروها را آغاز کرده است در حال حاضر طبق برنامه ریزی ها، 8 دستگاه از این خودرو در شهریور ماه تست می شود و پس از گذراندن تست های لازم، تولید انبوه خودروهای برقی داخلی از دی ماه آغاز می شود.

وی ادامه داد: در فاز دوم همکاری خود را در زمینه مونتاژ CKD با طرف خارجی آغاز کردیم که از 31 خرداد اولین سری از این خودروها به ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی شهر تهران تحویل داده شد که در فاز اول 1000 وسیله نقلیه تحویل می شود، اما در نظر داریم تا پایان سال در مجموع 4000 دستگاه برای ناوگان حمل و نقل عمومی کشور تحویل دهیم.

مدیرعامل شرکت کرمان موتور همچنین در مورد رشد تولید در این شرکت گفت: کرمان موتور در سال گذشته توانست 72 هزار دستگاه خودرو تولید کند که در این میان حدود 14 هزار دستگاه کامیون کوچک و حدود 58 هزار دستگاه خودروی سواری توانستیم تولید کنیم دستیابی به رشد قابل توجهی در تولید کامیون های کوچک و در تولید تور.

فیروزی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال نیز 125 هزار دستگاه خودرو تولید شود. برای تحقق و تحقق این مهم، برنامه ریزی و منابع لازم با همکاری وزارت حراست فراهم شد.

وی افزود: نکته مهم این است که شرکت کرمان موتور در دو حوزه تولید خودروهای سواری را تشویق می کند که امروزه بیش از 300 کارمند در آن مشغول به کار هستند، در حال حرکت به سمت خودروسازی داخلی هستیم.

مدیرعامل کرمان موتور همچنین درباره برنامه کرمان موتور برای تبدیل شدن به باارزش ترین خودروساز خاورمیانه اظهار کرد: همانطور که قبلا اعلام شده بود، کرمان موتور در نظر دارد تا سال 1405 به با ارزش ترین خودروساز خاورمیانه تبدیل شود، در این سال ها با وجود اینکه تمام چالش ها، مشکلات و مسائلی که وجود دارد، حرکت متوقف نشد، به طوری که تا پایان سال 1402 هجری قمری توانستیم به 60 درصد از این هدف دست یابیم و قطعاً تا سال 1405 به این هدف خواهیم رسید. تحقیقات شرکت کرمان موتور، ارزش بازار با ارزش ترین شرکت خودروسازی شرق را به طور میانگین 2 میلیارد دلار اعلام کرده است که شرکت کرمان موتور آن را رد می کند.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *