با موسیمانه؛ سرمربی آفریقایی استقلال آشنا شوید

تبلیغات بنری
بهارین:

استقلال در آستانه دیدار سرنوشت ساز خود با ذوب آهن و النصر العربی هنوز با مربی خارجی به توافق نرسیده است و سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی موقت به کار خود ادامه می دهد. پس از شکست تیم پایتخت مقابل السد قطر، جواد نکونام پس از کشمکش های فراوان از سمت خود کناره گیری کرد و استعفای وی پذیرفته شد تا خبری از حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال نباشد. پس از جدایی نکونام، مدیران استقلال جستجوی خود را برای یافتن سرمربی جدید آغاز کردند اما هنوز بر سر هیچ گزینه ای به توافق نرسیده اند.

ریکاردو سا پینتو، آندره آ استراماچونی، فرهاد مجیدی، لاورنتیو رایکمپ، پل لو گوئن، ژاوی گراسیا، خولیو ولاسکوئز و … گزینه هایی بودند که نامشان در گوشه و کنار نیمکت استقلال پیچید و همه آنها به توافق نهایی نرسیدند. فرشید سامی، مدیرعامل استقلال به دلایلی. در این میان گزینه جذاب دیگری برای کانال کشی استقلال مطرح شده است. پیتسو موسیمان آفریقایی کسی بود که زیر نظر مدیران استقلال بود و حالا همه چیز شکل جدی تری به خود گرفته است.

وقتی کارنامه مسیمانه را ورق می زنیم به عناوین زیادی برمی خوریم. 3 قهرمانی باشگاه های آفریقا؛ دو بار با الاهلی مصر (2020 و 2021) و یک بار با Mamelodi Sundowns آفریقای جنوبی (2016)، قهرمانی لیگ مصر یک بار با الاهلی (2020)، قهرمانی جام فدراسیون مصر یک بار با الاهلی (2020) ، 2 سوپرجام آفریقا. قهرمانی جام با الاهلی (2021) و 2022) و یک بار با Mamelodi Sundowns آفریقای جنوبی (2017)، 4 بار قهرمانی لیگ آفریقای جنوبی، 2 قهرمانی جام آفریقای جنوبی، 2 قهرمانی جام ندبانک آفریقای جنوبی، همه با Mamelodi Sundowns و تیم ملی مصر قهرمانی دسته اول عربستان با الاهلی در سال 2023، بازگشت این تیم به لیگ حرفه ای عربستان و حضور در لیست 10 مربی برتر فیفا در سال 2020، افتخاری برای پیتسو است.

در ابتدا مدیران استقلال به طور جدی پیتسو موسیمانه را پیگیری نمی کردند اما حالا گفته می شود شرایط تغییر کرده و حالا این مربی آفریقایی به یکی از خطرناک ترین گزینه ها برای هدایت استقلال تبدیل شده است.

طی چند روز گذشته رسانه های مختلف از مذاکره با موسیمان خبر دادند و حتی برخی مدعی شدند که پیتسو به پیشنهاد استقلال پاسخ منفی داده است اما طبق شنیده ها این موارد اصلا صحت ندارد. در 48 ساعت گذشته مدیران استقلال به طور جدی با پیتسو مسیمانه مذاکره کرده اند و اکنون منتظر پاسخ سرمربی هستند.

این پیشنهاد قراردادی یک و نیم ساله به ارزش نزدیک به یک میلیون دلار است که برای سرمربی آفریقایی ارسال شد و حالا معادلات نیمکت نشینی استقلال وارد فاز جدیدی شده است. مسیمن در صحبت های اولیه خود اعلام کرد که علاقه مند به حضور در ایران است اما باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی می افتد و آیا موسیمان به عنوان سرمربی رسمی پایتخت انتخاب می شود یا خیر.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *