عراقچی: جلوگیری از تشدید وضعیت امنیتی منطقه، مستلزم توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی است

تبلیغات بنری


وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار نخست وزیر عراق، جلوگیری از تشدید اوضاع امنیتی در منطقه غرب آسیا را مستلزم توقف فوری جنایات رژیم اسرائیل در غزه و لبنان دانست.

بهارین:

آقای عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان که برای رایزنی درباره تحولات منطقه به عراق سفر کرده بود، عصر امروز یکشنبه (31 مهر) با محمد شیعه السودانی نخست وزیر عراق دیدار و گفت و گو کرد. .

وزیر امور خارجه کشورمان به سفر خود به بیروت و دمشق و دیدارهای اخیر با مقامات برخی کشورهای همسایه اشاره کرد و تاکید کرد که منطقه در شرایط خطرناکی قرار دارد و همه کشورهای منطقه باید جلوی جنایات را بگیرند. تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و ادامه تجاوزات نظامی آن به لبنان.

عراقچی به رویکرد مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در قبال امنیت و ثبات منطقه اشاره کرد و گفت: جلوگیری از تشدید اوضاع امنیتی در منطقه غرب آسیا مستلزم توقف فوری جنایات رژیم اسرائیل در غزه است. و لبنان وی به مسئولیت آمریکا و سایر کشورهای صادر کننده سلاح های مرگبار به این رژیم اشاره کرد.

با اشاره به اهمیت تقویت رایزنی بین دو کشور و سایر کشورهای منطقه در این شرایط بحرانی برای جلوگیری از سقوط منطقه به ورطه یک درگیری گسترده، علاوه بر لزوم اقدام جدی جامعه جهانی. . در این راستا نخست وزیر عراق بر عزم مردم و دولت عراق برای ادامه حمایت از مردم فلسطین و لبنان در برابر نسل کشی و تجاوزات رژیم اشغالگر تاکید کرد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *