عکس/ سامانه رادار جدید چین؛ شکارچی هواپیما‌های رادارگریز اف-۲۲

تبلیغات بنری


بهارین:

چین در حال توسعه راداری است که می تواند به طور موثر جنگنده های رادارگریز F-22 Raptor ایالات متحده را شناسایی و ردیابی کند.

رادار مقرون به صرفه برای شکار هواپیماهای مخفی
محققانی که در توسعه این رادار نقش دارند از سیستم ناوبری ماهواره ای Beidou چین برای ردیابی جنگنده های رادارگریز استفاده می کنند.

محققان چینی همچنین ادعا می کنند که این رادار مقرون به صرفه است و به یک آنتن گیرنده ساده متکی است.

آنها می گویند که رادار تقریباً در هر نقطه از زمین قابل استفاده است و می تواند ناشناخته بماند زیرا سیگنالی منتشر نمی کند که احتمال نشت مکان آن را از بین ببرد.

برای اطمینان بیشتر از عملکرد بدون وقفه، این رادار توانایی تغییر باندهای فرکانسی را به GPS، GLONASS روسی یا گالیله اروپایی دارد. در مکان ها یا موقعیت هایی که ماهواره بیدو دچار اختلال می شود، رادار می تواند از این باندها استفاده کند.

چین به طور مستقل سیستم ماهواره ناوبری Beidou را با تمرکز بر امنیت ملی و نیازهای اقتصادی و اجتماعی خود توسعه و ساخت. این سیستم قابلیت موقعیت یابی 24 ساعته در هر شرایط آب و هوایی را در اختیار کاربران سراسر جهان قرار می دهد.

آیا عصر هواپیماهای رادارگریز F-22 به پایان می رسد؟

شنل نامرئی رپتور از طریق یک رویکرد چند وجهی که شامل فرم، مواد و طراحی دقیق است به دست می آید. این یک جنگنده ایجاد می کند که تقریباً توسط سیستم های راداری قابل شناسایی نیست.

شکل چند وجهی و زاویه ای رپتور به طور خاص برای پراکندگی امواج رادار طراحی شده است و سیگنال بازتابی را کاهش می دهد که می تواند حضور هواپیما را آشکار کند.

با این حال، اگر ادعاهای محققان چینی درست باشد، پوشش نامرئی که Raptor از آن استفاده می‌کند ممکن است دیگر وجود نداشته باشد.

رادار Beidou ساخت چین
به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، محققان چینی مقاله بررسی شده خود را در مجله دانشگاه ملی فناوری دفاع منتشر کردند. تیم تحقیقاتی به طور خاص از تصویری از F-22 Raptor برای نشان دادن آنچه رادار سعی در شناسایی آن دارد استفاده کرد.

علاوه بر این، داده ها نشان می دهد که چین می تواند از همین فناوری برای شناسایی سایر هواپیماهای رادارگریز مانند F-35 Lightning 2 استفاده کند.

اگر این ادعاها صحت داشته باشد، این رادار ارزان قیمت می تواند توسط سایر کشورهای جهان برای شناسایی F-22 Raptor، F-35 و سایر جنگنده های رادارگریز مورد استفاده غرب مورد استفاده قرار گیرد.

گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست همچنین خاطرنشان می کند که هدف محققان این است که سیستم رادار ضد فرار را به آسانی در دسترس قرار دهند، ایده ای که ممکن است نگرانی هایی را در ایالات متحده و متحدانش ایجاد کند.

سامانه راداری Beidou از تعداد زیادی ماهواره در مدار استفاده می کند. هر زمان که یک هواپیمای رادارگریز توسط آن شناسایی شود، یک پژواک منحصر به فرد ایجاد می شود که می تواند برای پیش بینی مکان و حرکت جنگنده رادارگریز تجزیه و تحلیل شود.

این تیم از روش “تشخیص کور” با استفاده از یک کانال برای شناسایی هواپیماهای رادارگریز استفاده می کند که ساخت رادارها را ارزان و کارکرد آن را آسان می کند.

این مکانیسم شامل استفاده از یک الگوریتم پیشرفته – برای اولین بار توسط یک دانشمند یوگسلاوی در سال 1991 – برای یافتن فرکانس های دوره ای پنهان در سیگنال های الکترومغناطیسی است.

محققان چینی این فرمول را برای استفاده خود اصلاح کردند و امکان شناسایی سیگنال های هدف پنهان را فراهم کردند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *