آشنایی با مراحل گرفتن ویزای کاری عمان

آشنایی با مراحل گرفتن ویزای کاری عمان

تبلیغات بنری


هزینه زندگی در عمان در مقایسه با کشوری مانند امارات بسیار کمتر است و با درآمد ماهانه افراد نیز کاملاً تناسب دارد. افراد برای دریافت ویزای کار عمان باید شرایط خاصی را داشته باشند. در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار عمان، حقوق و دستمزد و … در اختیار شما قرار می دهیم.

شرایط اخذ ویزا و مهاجرت کار به عمان

دولت سلطان نشین عمان محدودیت های زیادی را برای پذیرش متقاضیان خارجی برای کار در این کشور اعمال می کند. در این قسمت از مقاله به چند مورد از مهم ترین شرایط اولیه اخذ ویزای کار عمان اشاره می کنیم:

  • سن متقاضی مهاجرت کاری به عمان نباید کمتر از 21 سال و از 60 سال بیشتر نباشد.
  • متقاضیان کار در عمان نیاز به اخذ مجوز کار و اقامت در این کشور دارند.
  • یکی دیگر از الزامات متقاضیان ویزای کار در سلطان نشین عمان این است که این افراد باید پیشنهاد شغلی را از کارفرما در سلطان نشین عمان دریافت کنند.
  • برای افرادی که قصد مهاجرت به عمان را دارند لازم است به زبان عربی یا انگلیسی تسلط کامل داشته باشند.
  • یکی دیگر از شرایط لازم برای دریافت ویزای کار عمان داشتن رزومه و تجربه کاری قوی است.

برای تسهیل و اطمینان از انجام صحیح مراحل، بهتر است از برخی موسسات معتبر کمک بگیرید که تمام مراحل را برای شما انجام می دهند یا در این زمینه به شما مشاوره می دهند. مثلا در این زمینه می توانید به موسسه مراجعه کنیدایران مهاجر وی خاطرنشان کرد که می تواند در تمامی مراحل اخذ ویزای کار عمان به شما کمک کند.

آشنایی با مراحل گرفتن ویزای کاری عمان

مراحل اخذ ویزای کار در عمان

اولین قدم برای یافتن کار در عمان، درخواست ویزای کاری است. از آنجایی که عمان برای انواع مشاغل به نیروی کار ماهر نیاز دارد، اداره مهاجرت این کشور انواع مختلفی از ویزای کار خصوصی را با شرایط متفاوت و تقریبا چالش برانگیز به متقاضیان ارائه می دهد. در زیر با تمامی مراحل اخذ ویزای کار عمان آشنا خواهید شد:

1. پیشنهاد شغلی و حمایت مالی

برای دریافت ویزای کار عمان لازم است کارفرما و شرکت شما یک پیشنهاد کاری رسمی و دعوتنامه برای شما ارسال کنند. پس از آن به عنوان اسپانسر خود می توانید مراحل اخذ ویزای کار و مهاجرت به عمان را آغاز کنید. کارفرمای شما همچنین به عنوان حامی شما در عمان عمل می کند و از طرف شما فرآیند درخواست ویزا را آغاز می کند. این فرآیند برای استخدام قانونی در عمان ضروری خواهد بود.

2. مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید

در این مرحله باید مدارک لازم را تهیه کنید که شامل موارد زیر است:

گذرنامه

پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه پس از مدت اقامت اعتبار داشته باشد.

دعوت

یکی دیگر از مدارک لازم دعوت نامه یا پیشنهاد شغلی از یک شرکت ثبت شده در عمان است.

فرم درخواست ویزا

فرم درخواست ویزا توسط کارفرما ارسال و توسط کارمند پر می شود.

تصویر

برای دریافت پاسپورت معمولاً دو قطعه عکس رنگی لازم است.

آموزش صدور گواهینامه

گواهی های حرفه ای و تحصیلی مرتبط با شغل هستند و معمولاً به کشور مبدا بستگی دارند و قوانین عمان نیز این گواهی را الزامی می کند.

گواهی پزشکی

گواهی پزشکی در واقع یک ارزیابی کامل سلامت توسط یک کلینیک معتبر است که شامل آزمایش بیماری های عفونی می شود.

گواهی عدم سو پیشینه

برای اثبات عدم سوء پیشینه کیفری باید گواهی ترخیص پلیس از کشور محل اقامت ارائه شود.

3. درخواست ویزای خود را ارسال کنید

کارفرما درخواست کار را با تمام مدارک مورد نیاز برای تایید اولیه به وزارت کار در سلطان نشین عمان ارسال می کند.

4. مجوز کار

در مرحله بعدی، وزارت کار درخواست را بررسی می کند تا اطمینان حاصل شود که یک تبعه خارجی برای این شغل مورد نیاز است و یک تبعه عمانی برای این شغل مورد نیاز نیست.

5. تایید ویزا

وزارت امور خارجه سلطنت عمان پس از اخذ مجوز کار، ویزا را پردازش می کند. معمولاً کارفرمای شما نامه ای برای صدور ویزا دریافت می کند که به شما اجازه ورود به عمان را می دهد.

6. ورود به عمان

ارائه نامه صدور ویزا به همراه پاسپورت خود در بدو ورود به عمان در اداره مهاجرت ضروری است.

7. معاینه پزشکی در امان

انجام معاینات پزشکی دیگر در عمان در یکی از مراکز بهداشتی مورد تایید دولت ضروری است.

8. اجازه اقامت

پس از معاینه پزشکی و ظرف 30 روز پس از ورود شما، کارفرمای شما اقدامات لازم را برای اجازه اقامت شما انجام خواهد داد. این مرحله نهایی به شما اجازه می دهد تا به طور قانونی در عمان کار و زندگی کنید. این مجوز باید هر دو سال یکبار تمدید شود.

9. اخذ شناسنامه عمانی

پس از رسیدگی به مجوز اقامت، کارت شناسایی مقیم عمان صادر خواهد شد. داشتن این کارت برای تراکنش های روزانه و فعالیت هایی مانند افتتاح حساب بانکی، امضای قرارداد اجاره و … در عمان ضروری است.

با مراحل اخذ ویزای کار عمان آشنا شوید

شرایط کار در عمان چگونه است؟

شرایط کار در عمان برای مهاجرانی که از کشورهای همسایه یا حتی کشورهای غربی آمده اند به دلیل حقوق بالا و درآمد معاف از مالیات ایده آل است. موارد مهم در شرایط کاری مهاجران عبارتند از:

· شرایط قرارداد برای ویزای کار در عمان

بیشتر مهاجران در عمان با قراردادهای معین کار می کنند. قراردادها معمولاً شامل ساعات کار، جزئیات مزایا، حقوق و حقوق پایان کار هستند.

ساعات کار و تعطیلات

هفته کاری در امان از یکشنبه تا پنجشنبه است و جمعه و شنبه آخر هفته است. این هفته حدود 40 تا 48 ساعت طول می کشد و افراد 8 تا 10 ساعت در روز کار می کنند. در ماه رمضان ساعات کار در این کشور به 6 ساعت کاهش می یابد. اکثر اوقات مردم از ساعت 8:30 صبح تا 6 بعد از ظهر سر کار هستند. تعطیلات رسمی با حقوق است و مجموع مرخصی سالانه با احتساب تعطیلات رسمی تقریباً 30 روز است.

شرایط حقوق و مزایا

حقوق ها در عمان به خصوص در زمینه هایی مانند بهداشت، نفت و گاز و مدیریت بسیار بالاست. اکثر کارفرمایان پیشنهادات جامعی مانند کمک هزینه حمل و نقل، کمک هزینه مسکن، کمک هزینه تحصیلی برای کودکان و بیمه درمانی ارائه می دهند.

شرایط حمایت قانونی در محل کار

قوانین کار عمان نیز از کارگران مهاجر حمایت می کند. این قوانین تمام جنبه های کار مانند مرخصی، ساعات کار و پایان کار را در بر می گیرد.

· شرایط زبان برای ویزای کار در عمان

برای یافتن شغل در عمان، نیازی به مدرک زبان بین المللی ندارید. زبان رسمی سلطان نشین عمان عربی است و انگلیسی به طور گسترده در محیط های تجاری به ویژه در شرکت های چند ملیتی استفاده می شود.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *