بیرون بروید و معاشرت کنید تا بیماری قلبی نگیرید!

تبلیغات بنری


یک مطالعه جدید نشان می دهد که روابط نزدیک با خانواده و دوستان که امکان بحث در مورد مسائل شخصی را فراهم می کند می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا 30 درصد کاهش دهد. این تحقیق نشان می دهد که اجتناب از احساس تنهایی در انزوای اجتماعی برای قلب شما مفید است.

معاشرت برای سلامت روحی و جسمی، بهبود خلق و خو و ارتقای احساس تعلق، ایمنی و امنیت مهم است. بسیاری از مطالعات اثرات منفی تنهایی و انزوای اجتماعی را بر سلامت، به ویژه برای افراد مسن نشان داده اند.

این مطالعه به بررسی اهمیت جامعه پذیری در ارتباط با سلامت قلب می پردازد. این مطالعه که توسط دانشگاه موناش در استرالیا انجام شد، پیش‌بینی‌کننده‌های اصلی بیماری‌های قلبی عروقی (CVD) را در طیفی از عوامل مختلف اجتماعی بررسی کرد. به عنوان اولین مطالعه برای بررسی خطرات قلبی عروقی از آنجایی که به طیف گسترده ای از عوامل اجتماعی مربوط می شود، دریافت که جنسیت در آن نقش دارد.

محققان داده های 9936 استرالیایی بالای 70 سال را که در ابتدا سالم بودند، تجزیه و تحلیل کردند. برای شناسایی عوامل اجتماعی مرتبط از مدل‌های یادگیری ماشینی استفاده شد.

آنها دریافتند که ازدواج در میان افراد مسن با خطر کمتر بیماری قلبی عروقی برای مردان و زنان مرتبط است. فعالیت های اجتماعی مانند بازی شطرنج منجر به کاهش 18 درصدی شد. برای زنان، معاشرت با دیگران، مانند خانواده، دوستان یا اقوام، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا 26 درصد کاهش می دهد. داشتن سه یا چند دوست برای گفتگو در مورد مسائل خصوصی با کاهش 29 درصدی همراه بود.

برهانو تاشالی، دانشجوی دکترا در دانشگاه و نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: «مطالعه بالینی نشان داد که روابط دوستانه نزدیک زنان، به ویژه آن‌هایی که تا حدودی راحت به اشتراک گذاشتن مسائل شخصی، با خطر کمتری برای بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است.» محققان می گویند که یافته های آنها تنها مربوط به افراد مسن بالای 70 سال نیست، بلکه می تواند به همه گروه های سنی تعمیم یابد.

پیام محققان استرالیایی برای سلامت قلب و عروق ساده است: بیرون بروید و با دیگران تعامل کنید، روابط نزدیک با دوستان و خانواده را تقویت کنید و لذت ببرید. شما در این روند به قلب خود کمک خواهید کرد.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *