تحلیل متفاوت مداح و واعظ مورد علاقه پزشکیان و جلیلی +تصاویر

تبلیغات بنری


محسن حسام مظاهری نوشت:

دو مدعی اصلی انتخابات شب گذشته (28 تیر 1403) در مراسم تشییع شرکت کردند. وی برای اولین حضورش در محافل مذهبی پس از انتخابات، شورای شیخ حسین انصاریان (مشهورترین مبلغان پایتخت) در حسین الهدایه و جلیلی شورای منصور ارضی (مشهورترین مبلغان پایتخت) را برگزید. ) در مسجد اراک.

هر کدام انتخاب های معنادار و نمادین داشتند:

واعظی سنتی که در این انتخابات در مقابل هیچ یک از کاندیداها موضع نگرفت به مجلس رفت. جلیلی نه تنها در دوره دوم، بلکه در دوره اول انتخابات مجلس مداحی را انتخاب کرد و زمانی که اکثر مداحان معروف و حتی شاگردان و نزدیکانش از قالیباف حمایت کردند، به تنهایی در کنار جلیلی ایستاد.

دکتر به شورای اسلامی و مذهبی مردمی شهر رفت که به ندرت در مسائل سیاسی معاصر مداخله می کند، اما مواضع انتقادی او در سال های اخیر (از جمله برخورد تند با حجاب) و برخورد دلسوزانه و جذابش او را به چهره ای برجسته تبدیل کرده است. او به شخصیتی معتدل و محترم برای طیف وسیعی از مخاطبان با گرایش های مختلف (حتی مخاطبان خارج از محافل مذهبی) تبدیل شده است. جلیلی شورای مداحی را انتخاب کرد که مواضع سیاسی رادیکال و تند آن همیشه حاشیه‌ای و تدافعی است و مخاطبانش به طبقه عقیدتی سیاسی معینی از وفاداران مذهبی به رژیم محدود می‌شوند.

این دو انتخاب نمادین می‌تواند بخشی از نتایج انتخابات را توضیح دهد، پیروزی پزشکیان (با آرای هموار، متنوع‌تر و قابل گسترش‌تر) و شکست جلیلی (با آرای محکم، همگن‌تر و محدود).

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *