دولت آینده با نگاهی واقع بینانه با جهان گفت وگو کند

تبلیغات بنری


حسن بهشتی‌پور، تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با «اطلاعات آنلاین» با اشاره به اعمال تحریم‌های پیچیده علیه ایران گفت: واقعیت این است که مشکلات اقتصادی کشور دلایل غیراقتصادی دارد. در واقع نوع نگاه نظام مدیریتی کشور به جهان به ویژه غرب، ایران را از حضور در بازارهای جهانی محروم کرده است. یعنی اگر تورم بیداد می کند یا تولید متوقف می شود یا باید تسلیم شرایط تجاری طرف مقابل می شویم و شرایط دیگر، ریشه در این دارد که ما نمی خواهیم با نظام بین الملل تعامل داشته باشیم. .

این کارشناس مسائل خاورمیانه اضافه کرد: یکی از مسائل مهم دولت چهاردهم این است که هنگام عقد قرارداد با شرکا با اقتدار ظاهر شود تا از قرار گرفتن در تحریم ایران سوء استفاده نکنند و تعاملات اقتصادی زیر بار سنگینی قرار نگیرد. چنین تخفیف هایی زیرا نشان می دهد که نمایندگان دولت زبان برخورد با کشورهای دیگر را نمی دانند و به همین دلیل به منافع ملی لطمه می زنند.

به گفته وی، تلاش برای تعامل اقتصادی با کشورهای همسایه فرصت ارزشمندی را در اختیار ما قرار می دهد. به همین دلیل دولت بعدی باید به دنبال راه های ارتباطی با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای عربی خلیج فارس باشد. با این تعبیر، خاورمیانه از نفوذ ایران در روابط اقتصادی و دیپلماتیک آگاه است و اگر با چراغ سبز ایران مواجه شود، قطعا از آن استقبال خواهد کرد.

وی افزود: به نظر من دولت چهاردهم باید دید واقع بینانه ای از شرایط نظام بین الملل داشته باشد تا بتواند با کشورهایی که در بازار جهانی حرف های زیادی برای گفتن دارند، تجارت کند.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *