دوپینگ عامل محرومیت این سه ورزشکار کشور شد

تبلیغات بنری

جماران نوشت: امید نجفی وزنه بردار، محمدامین زهیر وزنه بردار و امیرعلی فریدی اسد کشتی گیر آزاد به سه سال محرومیت از تمامی رشته های ورزشی محکوم شدند.

مأموران کنترل دوپینگ ایران نادو در تاریخ 26 فروردین 1403 در جریان مسابقات قهرمانی کشور در شهرستان ورامین از امید نجفی وزنه بردار نمونه برداری کردند “اکساندرولون” از گروه مواد ممنوعه S1 فهرست مواد و روش های ممنوعه WADA در وی تایید شد. نمونه.

با توجه به اینکه تخلف بر اساس بندهای 1-2 و 2-2 قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران که شامل 4 سال انفصال می باشد مشخص است. اما با استناد به ماده 10-8-1 قوانین مبارزه با دوپینگ ایران و پذیرش اولیه تخلف و قبول جریمه تعیین شده از سوی این ورزشکار از تخفیف محرومیت یک ساله برخوردار خواهد شد. بر این اساس کمیته انضباطی باشگاه ایران نادو تصمیم گرفت امید نجفی را از تاریخ 20/01/1303 لغایت 19/01/1306 به مدت سه سال از کلیه فعالیت های ورزشی محروم کند.

در مورد محمد امین ظاهر در تاریخ 26 بهمن 1402 در مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور نمونه برداری توسط ماموران کنترل دوپینگ نادو ایران در حین مسابقه (IC) انجام شد و پس از بررسی نمونه در آزمایشگاه با تایید آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، وجود ماده “متاندینون” از گروه S1 در لیست مواد و روش های ممنوعه آژانس جهانی ضد دوپینگ تایید شد.

طبق قوانین ضد دوپینگ ایران نادو، این تخلف ورزشکار شامل 4 سال محرومیت است. اما با توجه به اعتراف اولیه به تخلف و قبول جریمه مقرر توسط ورزشکار و با استناد به ماده 1-8-10 قانون مبارزه با دوپینگ ایران، محرومیت یک ساله وی به سه سال کاهش یافت. /18/ تاریخ صدور 1403 تا 01/1406/17.

سومین ورزشکاری که کمیته انضباطی ایران نادو بر اساس پذیرش اولیه تخلف و قبول جریمه مقرر در قوانین مبارزه با دوپینگ ایران نادو، حکم او را صادر کرد، «امیرعلی فریدی اسد» کشتی گیر آزاد است. که در جریان رقابت های بین المللی کشتی آزاد، جوانان جمعلی برای تشخیص دوپینگ از پناه (IC) در شهر خرم آباد تست گرفتند.

آزمایشگاه معتبر آژانس جهانی ضد دوپینگ وجود مواد ممنوعه «تستوسترون، نوراندرسترون، اتیوکولانولون، ترنبولون و…» از گروه S1 را در نمونه ارسالی خود تأیید کرد که طبق قوانین سازمان جهانی ضد دوپینگ آژانس شامل محرومیت 4 ساله اما با در نظر گرفتن پذیرش تخلف اولیه و قبول جریمه تعیین شده توسط ورزشکار و با استناد به ماده 1-8-10 قانون ضد دوپینگ ایران که حق وی را برای کاهش کمیته انضباطی نادو ایران از تاریخ 13/03/1403 لغایت 12/03/1406 را به مدت سه سال محروم کرد.

تبلیغات بنری

ettelaat به نقل از بهارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *